Cikkek  

A Gránit Bank ügyfelei mostantól a Gránit eBank applikációban néhány kattintással ellenőrizhetik, hogy a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. A napokban - a piacon az elsők között - bevezetett innovációjának egyedi vonása, hogy a hívást indító ügyintézőt is név szerint beazonosítja, így az ügyfelek a funkció használatával kivédhetik a hamis, adathalász céllal indított hívásokból eredő kárt.

A Gránit eBank applikáció új biztonsági megoldása alapján az ügyfél a banki ügyintézőtől indított hívást követően kap egy, a hívást igazoló iSMS-t az applikációba, amelyet néhány kattintással tud megnyitni a főoldalon elérhető – boríték ikonnal jelzett – postaládájában, az egyéb kategóriába érkező iSMS-ek között. Az internetes SMS a hívás adatai között - a még pontosabb beazonosíthatóságért - tartalmazza a banki ügyintéző nevét is. Az új biztonsági funkció eléréséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell a Gránit eBank applikációval és engedélyeznie kell a Banknak, hogy elektronikus, iSMS típusú üzeneteket küldhessen. A telefonhívást azonosító üzenetet ugyanis – a fokozott biztonság érdekében - csak és kizárólag iSMS formájában a bank hivatalos applikációján keresztül küldi a Bank.

A Gránit Bank felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy amennyiben a bank ügyfélszolgálatának nevében keresik telefonon és az applikációba belépve a postaládájában nem lát erről szóló megerősítő iSMS-t, akkor azonnal bontsa a vonalat, majd hívja a megszokott telefonszámon a bank ügyfélszolgálatát.

Gránit mobilapp

A Gránit Bank több platformon – ügyfélcsoportokra szabott kommunikációval - rendszeresen felhívja a figyelmet a csalások megelőzésére, arra, hogy mit tehetnek az ügyfelek. A Gránit eBank applikáció számos biztonsági funkciót tartalmaz már jelenleg is, amelyek aktív használatával hatásosan lehet védekezni a kibercsalások ellen. Bankkártyákat egy gombnyomással lehet zárolni és feloldalni, a bankkártya limiteket pedig külön-külön lehet állítani ATM pénzfelvételhez, bolti POS terminálon történő fizetéshez és online vásárláshoz.

Gergely Péter
Gergely Péter pénzügyi szakértő
Linkedin
Gergely Péter pénzügyi szakértő

Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink bankszámla témában

  • Áldozat akit átvertek netes csalással

    Így kerüld el a banki kibercsalásokat - segít az MNB

    Sorozatot indít a banki kibercsalások elleni védekezésről a Magyar Nemzeti Bank (MNB), ismerd meg ezeket a hasznos tanácsokat.

    frissítve: 2024. szeptember 16.
  • Átutalási limit ellenőrzése MagNet mobilbankban

    Napi átutalási limit véd a MagNet Banknál

    Lakossági számláidnál az egyéni költési szokásaidhoz igazítja a napi átutalási limitedet a MagNet Bank a csalások megelőzése érdekében.

    frissítve: 2024. szeptember 12.
  • Telefonos csaló ellenőrzése

    Így óvd a pénzed, ha a vonalban vannak a csalók

    Az adathalászat egyre komolyabb méreteket ölt, mióta az interneten is rendelkezünk a pénzünk felett. A kevésbé tájékozott ügyfelek gyakran nem tudják megvédeni a saját pénzüket, mivel a csalók megtévesztik őket. Ehhez több segítségre lenne szükség, amellyel a nem hozzáértők is beazonosíthatják a csaló hívásokat. A Gránit Bank most lépett egy ilyen újdonsággal, amely igazolja, ha tényleg a banktól hívnak.

    frissítve: 2024. szeptember 9.