Innováció a Gránit Banknál az ügyfelek védelmében
A Gránit Bank ügyfelei mostantól a Gránit eBank applikációban néhány kattintással ellenőrizhetik, hogy a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. A napokban - a piacon az elsők között - bevezetett innovációjának egyedi vonása, hogy a hívást indító ügyintézőt is név szerint beazonosítja, így az ügyfelek a funkció használatával kivédhetik a hamis, adathalász céllal indított hívásokból eredő kárt.
A Gránit eBank applikáció új biztonsági megoldása alapján az ügyfél a banki ügyintézőtől indított hívást követően kap egy, a hívást igazoló iSMS-t az applikációba, amelyet néhány kattintással tud megnyitni a főoldalon elérhető – boríték ikonnal jelzett – postaládájában, az egyéb kategóriába érkező iSMS-ek között. Az internetes SMS a hívás adatai között - a még pontosabb beazonosíthatóságért - tartalmazza a banki ügyintéző nevét is. Az új biztonsági funkció eléréséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell a Gránit eBank applikációval és engedélyeznie kell a Banknak, hogy elektronikus, iSMS típusú üzeneteket küldhessen. A telefonhívást azonosító üzenetet ugyanis – a fokozott biztonság érdekében - csak és kizárólag iSMS formájában a bank hivatalos applikációján keresztül küldi a Bank.
A Gránit Bank felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy amennyiben a bank ügyfélszolgálatának nevében keresik telefonon és az applikációba belépve a postaládájában nem lát erről szóló megerősítő iSMS-t, akkor azonnal bontsa a vonalat, majd hívja a megszokott telefonszámon a bank ügyfélszolgálatát.
A Gránit Bank több platformon – ügyfélcsoportokra szabott kommunikációval - rendszeresen felhívja a figyelmet a csalások megelőzésére, arra, hogy mit tehetnek az ügyfelek. A Gránit eBank applikáció számos biztonsági funkciót tartalmaz már jelenleg is, amelyek aktív használatával hatásosan lehet védekezni a kibercsalások ellen. Bankkártyákat egy gombnyomással lehet zárolni és feloldalni, a bankkártya limiteket pedig külön-külön lehet állítani ATM pénzfelvételhez, bolti POS terminálon történő fizetéshez és online vásárláshoz.
Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.