Cikkek  

Kitart a minőségi növekedés az UniCreditnél

1. negyedéves csoporteredmények

Kitart a minőségi növekedés az UniCreditnél Kitart a minőségi növekedés az UniCreditnél
Kitart a minőségi növekedés az UniCreditnél Kitart a minőségi növekedés az UniCreditnél

Rendkívül erős alapokkal indította az évet az UniCredit. A 6,3 milliárd eurós nettó bevétel (+7% yoy) mellett a bankcsoport 2,6 milliárd euró adózott eredményt (+24% yoy) ért el az év első negyedében. A költség/bevétel arány is tovább javult: a 36,2%-os érték rendkívül alacsonynak számít a bankszektorban.

Ez volt a 13. olyan egymást követő negyedév, amelyben minőségi növekedésre volt képes a bankcsoport, amelynek tőkearányos jövedelmezősége (RoTE) 19,5%-ra emelkedett március végére. Ugyanebben az időszakban 0,3 százalékponttal nőtt az elsődleges alapvető tőke (CET1) értéke a megelőző negyedévhez képest, elérve a 16,23%-ot.

A diverzifikált díjbevétel növelésének köszönhetően, valamint az üzletágak megerősítését célzó törekvések közvetlen eredményeként a bankcsoport továbbra is fenntarthatóan magas szintű pénzügyi teljesítményre lesz képes, miközben az eszközminősége is kiváló marad. Utóbbit jól tükrözi a 10 bázispontos kockázati költség, amely a jövőben is alacsony maradhat az UniCredit prudens megközelítésének köszönhetően.

Az első negyedév kedvező folyamatai 8,5 milliárd euró fölé javították a 2024-es pénzügyi év adózott eredményére vonatkozó előrejelzést, ami a kifizetésekre vonatkozó terveket is tovább javította: ez várhatóan 10 milliárd euró körül lesz naptári év alapon.

A bankcsoport továbbra is elkötelezett a hagyományos banki tevékenységen messze túlmutató társadalmi szerepvállalás iránt, így az első három hónapban is fokozta erőfeszítéseit ESG-céljai elérése érdekében. Ezek között is kiemelt szerep jutott a fiatal korosztályok oktatását célzó kezdeményezéseknek, valamint az ügyfelek aktív támogatásának az ágazati klímasemlegességi célok elérésében, különös tekintettel az acéliparra, az olaj- és gázkitermelése, az energetikára, valamint az autószektorra.

Az eredményekről szóló részletes sajtóinformáció itt olvasható, a 2024-es pénzügyi eredményekről szóló további anyagai pedig itt érhetők el.

Gergely Péter
Gergely Péter pénzügyi szakértő
Linkedin
Gergely Péter pénzügyi szakértő

Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • A vásárlók többsége szívesebben fizet mobiltelefonnal vagy kártyával.

    Egyre inkább ciki készpénzzel fizetni

    Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

    frissítve: 2024. augusztus 8.