
Új OTP-s fejlesztés: pillanatok alatt kérhetünk pénzt egymástól mobilon
Magyarországon elsőként az OTP MobilBank alkalmazásban érhető el az NFC és QR-kód alapú pénzkérés. Az új szolgáltatás – amellett, hogy jelentős mértékben oldja az elszámolási helyzetekkel járó kellemetlenségeket – mindkét érintett félnek díjmentes.
Az OTP Bank Magyarországon elsőként tette elérhetővé a mobilbanki alkalmazásában az NFC és QR-kód alapú pénzkérési szolgáltatást, amellyel a lakossági ügyfelek néhány érintéssel, gyorsan, simán és díjmentesen kérhetnek pénzt – ehhez csak a mobilapplikációjukra van szükség – hangzott el a fejlesztést bemutató sajtótájékoztatón.
A pénzkéréssel, elszámolással járó szituációk sokszor okoznak kellemetlenséget, a „Pénzkérés simán” elnevezésű fejlesztés erre a hétköznapi problémára ad választ. A szolgáltatás a BiztosDöntés.hu által korábban részletesen bemutatott qvik fizetési megoldásra épül, így az OTP Bank ügyfele által indított kérést bármely hazai bank mobilbankos ügyfele fogadhatja. Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgatója szerint az október elseje óta elérhető szolgáltatás iránt már most nagy az érdeklődés: az ügyfelek eddig több mint 20 ezer sikeres tranzakciót hajtottak végre, 700 millió forint feletti értékben. A tranzakció másodpercek alatt teljesül, és mindkét fél számára díjmentes.
A többség nem szívesen kér (vissza) pénzt
Az új szolgáltatás az OTP MobilBank „Utalás” menüpontjában érhető el. A folyamat egyszerű és biztonságos: az ügyfél megadja a kívánt összeget, majd összeérinti telefonját a másik fél készülékével (NFC) vagy QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas. A pénzkérés automatikusan megjelenik a fizető fél mobilbankjában, akinek a jóváhagyása után azonnal teljesül a fizetés. Egy-egy kérés legfeljebb 500 ezer forintig indítható, naponta maximum 20 alkalommal, iOS és Android rendszeren egyaránt.
A vezérigazgató szerint a fejlesztést a pénzkérés nehézsége hívta életre. Az OTP Bank megbízásából készült felmérés szerint a magyarok hozzávetőleg 60 százaléka feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell (vissza)kérnie valakitől, minden ötödik válaszadó pedig tabutémának tartja ezt. A felmérés szerint az emberek 46 százaléka finoman figyelmezteti azt, aki nem fizeti vissza időben a tartozását, de 45 százalékuk inkább nem szól, és sokszor türelmesen vár, miközben kellemetlenül érzi magát.
Bő egy év alatt négymillió qvik tranzakció
„Digitalizálódó világunkban a biztonságos és gyors fizetési rendszerek működtetése a 21. századi versenyképesség egyik alappillére. Az MNB ennek szellemiségében fejlesztette a hazai alapinfrastruktúrát, benne az azonnali fizetési rendszert és a qvik fizetéseket” – mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke. Hozzátette: a tavaly szeptemberi indulás óta a qvik 4 millió tranzakciót generált, és 31 ezer kereskedő csatlakozott hozzá. Emellett a digitális pénzforgalom aránya 2020-ban még 27 százalék volt, most 42 százalék fölött jár: a cél pedig az, hogy 2030-ra legalább a 60 százalékot érje el.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.