Hogyan épül fel az Egészségpénztár szolgáltatásai 5 csillagos értékelés az egészségpénztár kalkulátorban?
Az egészségpénztárak lassan 30 éve léteznek Magyarországon, és ezalatt sokat változtak és fejlődtek. Épp ezért úgy gondoljuk, ma már nem lehet a pénztárválasztás egyetlen szempontja az, hogy mekkora költséggel jár az egészségszámla fenntartása.
Talán furcsának tűnhet, de még a szerződött szolgáltatók száma sem igazán fontos, az viszont már más kérdés, hogy hány helyen fizethetsz az egészségkártyáddal, és egyáltalán mit tud az a kártya. A fókusz egyre inkább eltolódik tehát az extra szolgáltatások felé, amit az egészségpénztári tagsággal járó költségek nem tükröznek.
Az egészségpénztáraknál is egyre fontosabb szempont, hogy mi mindent lehet elektronikusan elintézni, hogy fel lehet-e tölteni a számlákat közvetlenül a pénztár honlapjára, vagy hogy be lehet-e lépni hozzájuk online.
Ezt mutatja a csillagos értékelés, ahol az általunk kialakított szempontrendszer alapján kapott minden pénztár egy pontszámot. Ez a mi ítéletünket tükrözi, de a "Milyen szolgáltatások érdekelnek?" gombra kattintva te magad is kiválaszthatod, hogy számodra melyek a legfontosabb pénztárválasztási szempontok.
Ekkor a beállításaid szerint szűrjük a találatokat azokra az egészségpénztárakra, amelyek az elvárásaidnak megfelelnek. Így könnyebben válogathatsz tovább.
Hogyan született meg az értékelés?
Minden egészségpénztárnál részt vettünk oktatáson, kérdéseket tettünk fel, több helyen nyitottunk számlát, és használjuk azt aktívan. Megvizsgáltuk a pénztárak szolgáltatási szabályzatait, és megnéztük, mi hogy működik náluk. A részletes vizsgálatunk nyomán kialakítottunk egy szempontrendszert, amely alapján értékeltük nem csak azt, hogy az adott pénztárnál milyen szolgáltatások elérhetők, de azt is, hogy hogyan nyújtja ezeket a pénztár.
A szempontok érintik a számlanyitást, az elektronikus ügyintézést, a számlák elszámolását, az egészségkártyákat, az önsegélyező szolgáltatásokat, egészségbiztosítást, szűrővizsgálati csomagokat, szerződött szolgáltatókat és kártyaelfogadó helyeket. Ezek közül választottuk ki azokat, amelyek neked a választás során fontosak lehetnek.
Mi az alábbi szempontok alapján értékeltünk:
- Számlanyitás AVDH-val
- Online számlanyitás
- Bankkártyás feltöltés
- Rendszeres bankkártyás feltöltés beállítása
- Online felület
- Egészségkártya
- Társkártya
- Egyenleg feltöltése vásárláskor
- 180 napos egyenleget külön nyilvántartása
- Közösségi szolgáltatáson alapuló egészségbiztosítás
- Választható kedvezményes szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás
- Választható kedvezményes szűrőcsomagok
- Szülési támogatás
- Lakáshitel törlesztés
- Temetési szolgáltatás
- Számlák elektronikusan benyújthatók
- Számlákat hány napon belül fizetik
- Van mobilappjuk Androidra és iOS-re
- Lehet részkifizetést kérni, ha nincs elegendő fedezet
- Pénztár tartja a számlákat, és későbbi befizetésnél utalja az ellenértéket
- Szerződött szolgáltatók száma
- Kártya-elfogadóhelyek száma
- Alap egészségbiztosítási csomag (alacsony díjas)
- Választható egészségbiztosítási csomagok
Az értékelés során ezeket az elemeket vettük figyelembe. Azt nézzük meg, hogy adott szolgáltatás az egészségpénztárnál elérhető-e, és ha igen, milyen formában. Állításokat fogalmaztunk meg, amelyekre „igaz”, „hamis” válaszokat adunk, ahol az „igaz” mindig a pozitív eredményt jelenti.
Így az „igaz” válaszokat összesítve kijön egy pontszám, ami alapján rangsorba állíthatók a pénztárak.
Az értékelés tehát nem szabad szavas szubjektív véleményeken vagy benyomásokon alapul, hanem azon, hogy egy pénztár az értékelési szempontrendszer alapján hány pontot ért el. A legtöbb pontot elérő egészségpénztár értékét tekintjük 100 százaléknak, ő kap 5 csillagot. A többiek ehhez képest kapnak egy-egy osztályzatot.
A szempontokat az értékeléshez nem szűrtük vagy súlyoztuk, mind szerepel a kialakult végeredményben, az is, ami minden pénztárnál van.
Bár a mi értékelésünkben szerepel, neked nem mutatjuk meg az összes szempontot amikor magad végezheted el a szűrést, mert a túl hosszú listából nehéz lenne választani. Ezért kiválasztottunk pár fontos szolgáltatást vagy tulajdonságot, amelyek szerintünk jó döntési pontok lehetnek. Ilyen lehet például az, hogy van-e a pénztárnál online számlanyitás vagy van-e mobilapplikációja.
Az egészségpénztárak szolgáltatásait rendszeresen ellenőrizzük, hogy a kalkulátorban mindig naprakész adatok szerepeljenek.
2022-12-13