Ugrás a tartalomhoz
 
Cikkek

Egyre kevesebbet járunk be a bankfiókba, és ritkán választjuk a postai sorbaállást a csekkbefizetésekhez is. A digitális pénzügyi megoldások térnyerése megállíthatatlan, amit jól mutat a Magyar Posta és az Erste Bank friss együttműködése is. Szeptembertől már az Erste George mobilapplikációjában is elérhetővé vált a Posta népszerű, QR-kódos csekkbefizetési szolgáltatása, amely a gyorsaságot, biztonságot és az egyszerűséget helyezi fókuszba.

Eljött a digitális csekkbefizetés korszaka

A Magyar Posta és az Erste új partnerségének köszönhetően a csekkek kiegyenlítése a banki felületről, pár érintéssel megoldható. Ez a fejlesztés egyértelműen reagál a lakossági igényekre: a Posta megbízásából készült friss kutatás szerint ugyanis a számlafizetők 58 százaléka már az online lehetőségeket preferálja. A felhasználók elsősorban a megbízhatóságot, gyorsaságot és az egyszerűséget keresik a pénzügyeik intézése során.

Ezeknek az elvárásoknak tesz eleget a George applikációba integrált, postai QR-kódos csekkbefizetés lehetősége. A működés rendkívül egyszerű:

  1. Nyisd meg a George Appot.
  2. A telefon kamerájával olvasd be a csekken lévő QR-kódot.
  3. A befizetés adatai automatikusan megjelennek az alkalmazásban és ki tudod egyenlíteni.

Ezzel a megoldással minimálisra csökken a hibázási lehetőség, jelentősen gyorsul a folyamat, és teljes értékű online alternatívát kapunk a postai ügyintézés helyett.

„A Magyar Posta kiemelt célja, hogy minél szélesebb körben hozzáférhetővé tegye digitális szolgáltatásait, különösen olyan partneri csatornákon keresztül, amelyek már eleve részei a lakosság napi pénzügyeinek. Az Erste George applikáció ideális ilyen szempontból” – hangsúlyozta dr. Láng Géza, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója.

Mobile-first szemlélet és a felhasználói élmény

A banki szektorban is a mobiltelefon vált az elsődleges felületté. Ezt támasztja alá az Erste saját adata is: az ügyfelek háromnegyede ma már kizárólag a mobilján intézi pénzügyeit. Azok aránya pedig, akik a George appot vagy az online felületet használják, eléri a 89 százalékot.

„Az Erste ezért fejlesztéseinél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Indulása óta eltelt négy évben George több tucat olyan új szolgáltatással és funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és egyszerűbbé teszik a napi pénzügyek intézését” – mondta el Jelasity Radován az Erste elnök-vezérigazgatója.

Bár a digitális csatornák népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, a csekkes befizetés továbbra is az egyik leggyakoribb módja a számlák rendezésének, főként a papíralapú számlák esetében – ilyet a lakosság 60 százaléka még ma is rendszeresen kap. Ugyanakkor a felhasználók 75 százaléka már többféle csatornát is alkalmaz, ami erősíti az integrált digitális megoldások iránti igényt.

A Magyar Posta célja, hogy az iCsekkben már ismerthez hasonló, QR-kódos csekkbefizetés minél több banki applikációban elérhető legyen, ezzel is támogatva a kényelmes, egyszerű és biztonságos digitális ügyintézés térnyerését.

A hivatkozott kutatást a Magyar Posta megbízásából az NRC végezte 2025. májusában, 1500 fős, reprezentatív mintán a 18-70 éves lakosság körében.

A cikk megjelenését az Erste támogatta.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink bankszámla témában