Cikkek  

Indulása óta nagyban hozzájárult a bankolási szokások átalakulásához, emberközelibbé tette a pénzügyek intézését George, az Erste digitális platformja. A banknál a digitálisan aktív ügyfelek 87 százaléka ma már mobilon intézi pénzügyeit.

Néhány adatot adott közre az Erste Bank a George Magyarország nevű mobilapplikációjának fejlesztésével és ügyfélhasználati szokásaival kapcsolatban. A bank a három évvel ezelőtt bevezetett digitális platformja fejlesztésekor - ahogy azóta is - a mobile-first elvet követi, ami azt jelenti, hogy az új szolgáltatások elindításánál elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál.

A digitálisan aktív Erste ügyfelek háromnegyede ma már kizárólag a mobilján intézi pénzügyeit, míg a számítógépet és telefont is használókkal együtt eléri a 87 százalékot a George mobilalkalmazáson keresztül bankolók aránya. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste folyamatosan bővíti az online igényelhető termékek körét. Az ügyfelek már most is több mint 30 féle terméket vehetnek igénybe online, minden második konstrukciót digitálisan ad el az Erste – idézi a közlemény Bek-Balla Lászlót, a bank digitális csatornák és contact center vezetőjét.

A George szolgáltatásai közül például a Moneyback kedvezményprogramot már több mint 350 000 ügyfél aktiválta. A vásárlás értékének 10 százalékát is elérő pénzvisszatérítésnek köszönhetően ők eddig összesen több mint 420 millió forintot spóroltak meg.

Jól fogadják az újdonságokat az ügyfelek

Az Erste Bank tavaly vezette be az azonnali áras devizaváltási szolgáltatást, amelynek hatására a banknál pénzt váltók száma a duplájára, az átváltott összeg pedig a másfélszeresére emelkedett, emellett nőtt az újonnan nyitott devizaszámlák száma is.

Az applikáció újabban csempéken mutatja a felhasználó költéseit, melyek közül a legnépszerűbb "Ehavi költésed" csempét havonta átlagosan csaknem félmillió alkalommal nézik meg, de a "Lakhatás" és az "Élelmiszer" csempéket is közel 100-100 000 alkalommal tekintették meg az ügyfelek.

A Portfólió Egészség a befektetésekkel rendelkező ügyfeleknek nyújt információkat a megtakarításaik további optimalizációjával kapcsolatban. Ezt a funkciót ma már napi több százan használják, és az indulása óta a korábbi háromszorosára nőtt azok aránya, akiknek a befektetése az összes kritériumnak megfelel, vagyis a portfóliójuk "egészséges". Hamarosan érkezik a digitális befektetési tanácsadó szolgáltatás is, amely személyre szabott szakértői tippeket ad a befektetésekhez, a meglévő portfólió, a befektető döntései és kockázatvállalási képessége szerint.

Egyre több banki ügyet intézhetsz mobilapplikáción keresztül

Egyre nő a versenyképes digitális szolgáltatások köre

Az instant bankkártya, vagyis az igénylést követően 1 órán belül a mobiltelefonba digitalizálható és érintéses fizetéssel máris használható bankkártya már a negyedik olyan szolgáltatás, amellyel George a fintech cégekkel és a nemzetközi neobankokkal is versenyre kelhet. 2022 októberében vált elérhetővé a másodpercek alatt a bankszámlára megérkező, akár 450 000 forintnyi Rögtön Kölcsön, amelyet gépi tudás alapján ítél oda a rendszer. De ilyen szolgáltatás az azonnali, kiemelt árfolyamos devizaváltás 2023 nyara óta, vagy a repülőjárat-késés biztosítás, amely teljesen automatizált ügyintézési és kompenzáció fizetési folyamatot nyújt.

A George mobilapplikáció a bevezetése eltelt 3 év alatt a bevezetés előtti 50 százalék körüli szintről mára 70 százalék fölé emelte a digitálisan aktív ügyfelek arányát. Az alkalmazásba lépve, azonosított hívásindítással lehet elérni a call centert, azaz nem kell különböző kódokat beütni a telefonba a beazonosításhoz. A felhasználó segítséget is kérhet egy-egy művelet befejezéséhez, amit a leggyakrabban a befektetéseik kezelése kapcsán használnak ki az ügyfelek, megosztva képernyőjüket a bank telefonos ügyintézőjével.

A mobilalkalmazásban megjelent Mira, az Erste Bank digitális asszisztense is, amely egyre több, de jelenleg is már több tucat témában tud segíteni.

Egy hamarosan bevezetendő szolgáltatás keretében a George a bankfióki időpontfoglalásban is segíteni tud majd.

Homa Péter
Homa Péter bankszámlaszakértő
Linkedin
Homa Péter bankszámlaszakértő

Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • A vásárlók többsége szívesebben fizet mobiltelefonnal vagy kártyával.

    Egyre inkább ciki készpénzzel fizetni

    Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

    frissítve: 2024. augusztus 8.