Cikkek  
Férfi laptopon összehasonlítja a biztosítások árait

Lakásbiztosítási kampány: az első napokban három biztosító vitte az új biztosítások több mint felét

Írta: Gergely Péter • frissítve: 2024. augusztus 10. • promóció

A lakásbiztosítási kampány első három napjának adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a KÖBE, az Alfa és a Generali biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 52 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 35 400 forint volt, ami 27 százalékkal alacsonyabb, mint a tavaly közvetített szerződések 48 700 forintos átlagos éves díja.

Ingatlantípusok szerint az ikerházakra és a családi házakra egyaránt 42 000 forint körüli összegű éves díjon szerződtek az ügyfelek, miközben a társasházak lakásainak átlagdíja 22 000 forint, a nyaralóké pedig 25 000 forint volt. A kampány első napjaiban közvetített szerződéseknek 38 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki, ami e biztosítástípus előretörését jelzi.

A piacon 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, a kampányban eddig közülük három: a KÖBE, az Alfa (korábbi Aegon) és a Generali biztosítók szerezték meg a szerződések 52 százalékát. Sorrendben őket a Gránit (korábbi Wáberer) és a Groupama követi.

A lakásbiztosítási piacot hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja, együttes piaci részesedésük mintegy 80 százalék. A négy közül az első három biztosító láthatóan a kampányban is sikeresen gyűjti a szerződéseket, igaz, a távozó ügyfelek is jobbára az ő ügyfélkörükből kerülnek ki
dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója

Az a jelenség, hogy az ügyfelek egy kedvezőbb ajánlat hatására ugyanannál a biztosítónál kötik újra a szerződésüket, egyelőre nem túl gyakori, az Insura által közvetített szerződések mindössze 14 százaléka tartozik ebbe a körbe. Az összes piaci kötés között ez az arány magasabb lehet, hiszen a biztosító az új ajánlatukkal közvetlenül épp a már meglévő ügyfeleiket tudják a korábbinál csábítóbb ajánlataikkal megszólítani.”

Az első napokban az ügyfelek többsége egyelőre csak tájékozódik, átlagosan minden tizedik tarifálásból született szerződés. Jól érzékelhető a díjkedvezmények iránti érdeklődés. Ennek is tulajdonítható, hogy a nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot választotta az ügyfelek 52 százaléka. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami immár alig éri el a 15 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében immár 88 százaléknyian vállalták a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat.

Gergely Péter
Gergely Péter pénzügyi szakértő
Linkedin
Gergely Péter pénzügyi szakértő

Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • A vásárlók többsége szívesebben fizet mobiltelefonnal vagy kártyával.

    Egyre inkább ciki készpénzzel fizetni

    Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

    frissítve: 2024. augusztus 8.