Cikkek  

Új névvel és arculattal köszönti az új évet a Diófa Alapkezelő Zrt., mert január 10-től Gránit Alapkezelő néven folytatja tevékenységét. A névváltással párhuzamosan az alapkezelő Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő bankjának, a Gránit Banknak szakmai hátterére is építhet a jövőben. Továbbá az alapkezelő ingatlanokhoz kapcsolódó szolgáltatásait és céljait egy új, nemzetközi márka, a Grandum név és arculat alatt összpontosítja. A társaság célja 2024-ben a piaci részesedés növelése, valamint az ingatlanportfolió diverzifikálása itthon és külföldön egyaránt.

Budapest, 2024. január 12. A Diófa Alapkezelő a jövőben Gránit Alapkezelő néven folytatja a tevékenységét, és marad továbbra is meghatározó szereplője az alapkezelők piacának. Az új brand alatt is stratégiai célja a társaságnak a piaci pozíciója erősítése, amihez hozzájárulnak az elmúlt években lefektetett stabil szakmai alapok. Az új lehetőségek kihasználása során az Alapkezelő épít a Gránit Bank által nyújtott háttértámogatásra, miközben a jövőben is nagy szerepet kap az ügyfélélmény növelése.

A Gránit Bank stratégiai célja, hogy a legdinamikusabban fejlődő digitális bankból full service pénzintézetté váljon, széleskörű alapkezelési és befektetési banki szolgáltatásokat nyújtva. Fontos mérföldkő e tekintetben, hogy az ernyőmárkához csatlakozik a hazai alapkezelői piac kiemelkedő szereplője, immáron Gránit Alapkezelő néven” – mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a névváltás kapcsán. Hozzátette: ez az integráció lehetővé teszi számukra, hogy diverzifikálják a befektetési szolgáltatásportfóliójukat, a lakossági és a vállalati ügyfeleket még hatékonyabban szolgálják ki, és az ügyfél-elégedettséget tovább emeljék.

„A névváltás és a pénzintézettel való szorosabb együttműködés az alapkezelő történetének új fejezetét hozza el. Az elmúlt időszakban lerakott szakmai alapokra építve egy dinamikus növekedési pályára kívánunk ráállni, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon. Ennek fontos eleme lesz az ingatlanportfóliónk további diverzifikálása, új termékek bevezetése, és a digitális megoldások erősítése” – emelte ki Mikesy Álmos, a Gránit Alapkezelő elnök-vezérigazgatója.

A névváltással együtt egy új, nemzetközi márkát indított el az alapkezelő. A Grandum brand alatt összpontosulnak az alapkezelő ingatlanokhoz kapcsolódó szolgáltatásai és céljai. Ez érinti az alapkezelő 2023-ban létrehozott ingatlankezelésért felelős leányvállalatát is, amely Grandum Ingatlankezelő Kft. néven menedzseli tovább az alapkezelő portfóliójában lévő 280 000 négyzetméternyi ingatlanállományt.

„A Grandum márkanévvel nagyra törő céljaink vannak, nem csupán az ingatlanüzemeltetési szolgáltatásunk viseli ezentúl a nevet, hanem a hazai és nemzetközi színtéren megvalósított ingatlanbefektetéseknél is jelentős szerepet szánunk a márkának. Ingatlanpiaci szakértelmünket, a csapatunk és az ügyfélközpontú hozzáállásunk szellemiségét is szeretnénk a Grandum Real Estate-tel közvetíteni és egységesíteni” – tette hozzá Mikesy Álmos.

A Gránit Alapkezelő a 2009-es alapítása óta a hazai vagyonkezelési szektor egyik legdinamikusabban fejlődő szereplőjévé vált. A vállalat tevékenységi köre az elmúlt tíz évben nagymértékben bővült. Az intézményi, illetve lakossági ügyfelek vagyonkezelése mellett, 2014 óta prémium vagyonkezelési szolgáltatás is elérhető a Gránit Alapkezelőnél. A cég rendkívül diverzifikált termékpalettával áll az ügyfelek rendelkezésére, a hagyományosabb termékektől kezdve, az innovatív, fenntartható szemléletet is figyelembe vevő befektetési megoldások is elérhetőek. A Gránit Alapkezelő a BDPST Group része, 2023-ban a GRÁNIT Bank Zrt. többségi tulajdoni részesedést szerzett az alapkezelőben. A tavalyi évben az alapkezelő portfóliója a Gordiusz Magántőkealappal bővült, amely közvetett tulajdonosa – többek között – 11 belgrádi irodaépület birtokló és üzemeltető 6 szerb vállalatnak.

A Gránit Bank 2010-es alapításától kezdve digitális üzleti modellt valósít meg, amelynek keretében hatékonyan kombinálta a konzervatív hitelezést és az innovatív digitális banki megoldások egyre szélesebb körben való elterjesztését. Ennek eredményeként a bank kiváló minőségű vállalati és lakossági hitelportfóliót épített fel, valamint ügyfeleit elsősorban fiókhálózat nélkül, elektronikus csatornákon, okoseszközökön keresztül szolgálja ki. A Gránit Bank az utóbbi 13 évben a piaci átlagot meghaladóan növekedett, 2023. évi mérlegfőösszege várhatóan meghaladja az 1270 milliárd forintot, amely alapján Magyarország 9. legnagyobb kereskedelmi bankja. Új csúcstechnológiát jelentő és az ügyfelek számára ingyenes digitális megoldásokkal széles rétegek számára teszi elérhetővé a fenntartható, költséghatékony bankolást, ezzel Magyarországon a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező pénzintézet.

Gergely Péter
Gergely Péter pénzügyi szakértő
Linkedin
Gergely Péter pénzügyi szakértő

Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • A vásárlók többsége szívesebben fizet mobiltelefonnal vagy kártyával.

    Egyre inkább ciki készpénzzel fizetni

    Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

    frissítve: 2024. augusztus 8.