A magyar banki ügyfelek egyre inkább preferálják a mobilbanki ügyintézést, ez derül ki a GRÁNIT Bank megbízásából készített kutatásból. Ma már az ügyfelek kétharmada rendelkezik mobilapplikációval, és 58%-uk intézi pénzügyeit okostelefonon is. A GRÁNIT Bank ügyfeleinek digitális képességét jelzi, hogy közel 80%-uk aktív mobilalkalmazás felhasználó, ami jelentősen meghaladja a piaci átlagot. A GRÁNIT Bank mobilapplikációjával az ügyfelek 90%-a elégedett, akik elsősorban azt értékelik, hogy a Bank évről évre olyan piacvezető innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, amelyek révén a bankolás gyorsabb, egyszerűbb, élményszerű és költséghatékony.

Egyre többet használjuk a mobilbankot

A GRÁNIT Bank online kutatás keretében banki ügyfeleket kérdezett meg bankolási, ezen belül digitális bankolási szokásaikról és véleményükről. A kutatás eredménye a digitális bankolás iránti nyitottság folyamatos növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72%-a nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52%-uk kifejezetten figyeli, 44%-uk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is.

A kutatásból az is kiderül, hogy a digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az ügyfelek az internetbankon túl, a „jó” mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.

A kutatás keretében a GRÁNIT Bank saját ügyfeleit is megkereste. A Bank ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti lakóhelyű, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek.

Banki ügyeit intézi egy hölgy mobilról és laptopról

A bankválasztást is befolyásolják a digitális fejlesztések

A megkérdezett ügyfelek nagy többsége (76%) tudatosan „digitális bankot” választott, amikor a GRÁNIT Bank mellett döntött. A válaszadók elsősorban azt értékelték, hogy a GRÁNIT Bank évről évre piacvezető innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, de fontosnak tartják a Bank zöld, környezetbarát működését és elenyésző ökológiai lábnyomát is. Az ügyfelek természetesen a GRÁNIT Bank által kínált kedvező díjtételeket is értékelik, amit a fiókhálózat nélküli, digitális üzleti modellből adódó, szektor átlaghoz képest költséghatékonyabb banki működés biztosít.

Az ügyfelek elégedettségét visszaigazolja az is, hogy a megkérdezettek közel fele kizárólag a GRÁNIT banki ügyfél, vagyis nincsen másik bankkal üzleti kapcsolata.

A „több bankos” ügyfelek visszajelzését is figyelembe véve pedig az derül ki, hogy a megkérdezettek 83%-a a GRÁNIT Bankot tekinti fő bankjának.

A digitális bankolás ma már alapszolgáltatás a magyar piacon, amit a felmérés eredménye is visszaigazol. A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A reprezentatív banki mintában szereplők 64%-a rendelkezik aktív internetbank hozzáféréssel, és a válaszadók 58%-használ banki mobilalkalmazást.

Ennyien használják aktívan a mobilbankot

A GRÁNIT Bank ügyfeleire jellemző digitális képességet mutatja, hogy a Bank adatai szerint az ügyfelek közel 80%-a aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. A digitális megoldások preferálását pedig több, további tényadat is alátámasztja. 2022-ben a Babaváró kölcsönt igénylők 97%-a online vitte végig a teljes folyamatot, és a jelzáloghitel igénylők 96%-a is Digitális Ügyfélfiókon keresztül intézte a hitelfelvételt. Jelenleg az ügyfelek 90%-a indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, azaz VideóBankon vagy Szelfivel.

A GRÁNIT eBank applikáción keresztül az ügyfelek – a kutatás szerint – leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak, de betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: pl. a lakossági betétlekötések 90%-a eBankon keresztül történik. Az ügyfelek által gyakran használt, kedvelt funkció a mobilalkalmazásban elérhető kártyazárolás is, ami a bankkártya azonnali zárolását, majd egy érintéssel való feloldását teszi lehetővé, biztosítva azt, hogy a bankkártya csak akkor legyen aktív, amikor az ügyfél azt ténylegesen használni szeretni.

Egyre tudatosabbak az ügyfelek

A „klasszikus termékeken” túl az ügyfelek egyre inkább igénylik a pénzügyi tudást és tudatosságot fejlesztő mobilbanki megoldásokat is. A GRÁNIT Bank lakossági ügyfeleinek 88%-a rendszeresen használja az eBank „Pénzügyeim” funkciót havi kiadásainak nyomon követésére, de a kártyás költésekhez kapcsolódó CO2 kibocsátást bemutató Öko Kalkulátort is egyre többen alkalmazzák. A gyermekek pénzügyi edukációját szolgáló, GRÁNIT Family mobilalkalmazást pedig a Family Junior számlacsomaggal rendelkezők 18%-a töltötte már le.

A GRÁNIT eBank applikációval a Bank ügyfeleinek 90%-a elégedett, derül ki a felmérésből. A megkérdezettek több mint 80%-a pozitívumként értékelte, hogy az applikációval gyorsan, kényelmesen, néhány kattintással tudja pénzügyeit intézni.

Az eBank logikus felépítését, továbbá az igényes, szemnek kellemes kialakítású felületét és megbízható működését ugyanilyen arányban említették meg a válaszadók. Az ügyfelek értékelésében meghatározott szempontok jól összegzik azt a követelményrendszert, amit a felhasználók egy mobilbanki megoldástól elvárnak.