Ebben segít neked az OTP ügyfélszolgálat
Az OTP ügyfélszolgálat telefonon, chat-en, e-mailben és személyesen, a bankfiókokban egyaránt segítséget nyújt. Minden információ arról, melyik ügyet milyen csatornán keresztül intézhetsz el az OTP ügyfélszolgálaton.
- Mivel foglalkozik az OTP ügyfélszolgálat?
- Videochates OTP Ügyfélszolgálat (OTP VideóBank)
- Chates OTP Ügyfélszolgálat
- E-mail OTP ügyfélszolgálat
- OTP ügyfélszolgálat a weboldalról
- OTP ügyfélszolgálat a közösségi médiában
- Telefonos OTP ügyfélszolgálat
- Személyes OTP ügyfélszolgálat bankfiókokban
- OTP ügyfélszolgálat postai levélben
- OTP ügyfélszolgálat előnyök-hátrányok
- Sok mindent saját magad is elintézhetsz az OTP Banknál
- Maradtak kérdéseid az OTP ügyfélszolgálattal kapcsolatban?
Mivel foglalkozik az OTP ügyfélszolgálat?
Az OTP ügyfélszolgálat a legszélesebb körben tud neked segíteni az ügyes-bajos problémáid megoldásában.
Videochates OTP Ügyfélszolgálat (OTP VideóBank)
Az OTP VideóBank szolgáltatása az OTP Internetbank Igénylések menüpontján keresztül a Segíthetek funkció keretében érhető el Skype szoftver használatával, hétköznap 8 és 20 óra között, hétvégén, ünnep- és pihenőnapokon pedig 10 és 18 óra között.
Az OTP ügyfélszolgálat az internetes szolgáltatás Igénylések / Személyi kölcsön igénylés menüpontja Segíthetek funkciója keretében lehetőséget biztosít a szükséges szoftver letöltésére.
Az OTP VideóBankon keresztül ügyfél-azonosítással átlagosan 15 perc alatt nyithatsz új lakossági bankszámlát az OTP Banknál.
Az OTP VideóBank igénybevételéhez hangszóróval, mikrofonnal, kamerával (minimum 640×480 felbontás, lehetőség szerint autófókusszal) ellátott asztali számítógép, notebook VAGY előlapi kamerával ellátott telefon vagy tablet ÉS legalább 2/1 Mbit/s fel- ill. letöltési sávszélesség szükséges. A VideóBanki hívás jelentős adatforgalommal jár, ezért javasolt LAN vagy WiFi hálózat használata.
Az OTP VideóBankot az alábbi operációs rendszerekkel és böngészőkkel veheted igénybe:
Windows:
- Microsoft Windows 7 vagy Windows 8.1 vagy Windows 10
- Google Chrome 91 verziótól
- Mozilla Firefox 91 verziótól
- Edge 91 verziótól
macOS:
- Legalább macOS 10.15
- Safari 14 verziótól
- Google Chrome 91 verziótól
- Mozilla Firefox 91 verziótól
Android:
- Legalább Android 9.0
- Google Chrome 91 verziótól
- Mozilla Firefox 91 verziótól
- Edge 91 verziótól
iOS:
- Legalább iOS 14.3
- iPhone vagy iPad
- Safari 14.1 verziótól
- Google Chrome 91 verziótól
- Mozilla Firefox 38 verziótól
- Edge 91 verziótól
Habár korszerű a videóbankos ügyfélszolgálat is, sokan nem akarnak ügyintézővel beszélni, vagy kamerán megmutatni magukat. Ha te is így vagy vele, akkor a chates ügyfélszolgálat tetszeni fog. Nézzük meg, hogy itt mit lehet elintézni.
Chates OTP Ügyfélszolgálat
Az OTP Chat szolgáltatás az OTP InternetBankból és az OTP Bank honlapjának meghatározott oldalain érhető el (a jobb alsó sarokból).
A chates OTP ügyfélszolgálat igénybevételéhez külön program/letöltés nem szükséges.
Az elérhető szolgáltatási ágak és nyitvatartási idejük:
- Navigációs segítség az új OTP InternetBank használatához: minden nap 00:00-24:00 óráig
- Lakossági számlacsomagok, betéti kártyák, OTPdirekt szolgáltatások: minden nap 00:00-24:00 óráig
- Lakossági bankszámlákhoz kapcsolódó megtakarítások, értékpapír szolgáltatások: munkanapokon 09:00-17:00 óráig
- Fogyasztási hitelek, hitelkártyák: minden nap 00:00-24:00 óráig
- Groupama Biztosító OTP Bank által értékesített biztosításai: minden nap 00:00-24:00 óráig
- Meglévő és új lakáshitelek: munkanapokon 09:00-17:00 óráig
- Fizetési nehézségek, hátralékos hitel- vagy számlaügyintézés: munkanapokon 08:00-18:00 óráig
- VideóBank szolgáltatás: hétköznap 08:00-20:00 óráig, hétvégén 10:00-18:00 óráig (kivéve ünnepnapokon)
- Vállalkozói pénzügyek: munkanapokon 08:00-20:00 óráig
Miután a chat sávra kattintottál és megerősíted a chat beszélgetés kezdeményezési szándékát, automatikusan chatbe kerülhetsz a banki munkatárssal. Előfordulhat, hogy éppen minden chat ügyintéző foglalt, erről a chat ablakban kapsz tájékoztatást.
A chat lezárását követően lehetőséget kapsz arra, hogy letöltsd a chatelés másolatát, ezt a „Letöltöm a beszélgetést” gomb segítségével kezdeményezheted.
Az OTP Internetbankon keresztül chatelve viszont egy könnyített beazonosítás keretében meghatározott banki és egyéb műveletek kezdeményezhetők lakossági és vállalati ügyfelek részére. A könnyített beazonosítás azt jelenti, hogy az az ügyintéző kérése szerint legalább 3 személyes adatod (pl. születési dátum, hely és idő, anyja leánykori neve, lakcím) valamint legalább 3, a bankszámládhoz kapcsolódó adat megadására van szükség.
Az OTP Chat szolgáltatáson keresztül eljuttatott kérdés, észrevétel nem minősül hivatalosan benyújtott panasznak, így ezen a csatornán nem tudsz reklamációt benyújtani.
A bank megszakíthatja veled a chatet, ha trágár, vagy becsületsértő kifejezéseket használsz, illetve rasszista, gyűlöletkeltésre alkalmas megnyilvánulásokat tartalmazó, vagy az OTP Bank szolgáltatásaihoz semmilyen módon nem kapcsolódó üzeneteket küldesz az ügyintézőnek.
E-mail OTP ügyfélszolgálat
Az OTP Bank a 90-es évek óta az informacio@otpbank.hu címen fogadja a kérdéseket e-mailben is.
Ezen az e-mail címen nem végeznek semmilyen tranzakciós műveletet, nem azonosítanak be, hiszen bárki írhat e-mailt és nem vagy folyamatos „vonalban”. Ezért ezt az e-mail címet csak általános segítségkérésre használd, továbbá javaslatot vagy észrevételt írj az OTP Bank szolgáltatásaival kapcsolatban.
OTP ügyfélszolgálat a weboldalról
Ha a „Termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos kérdésem van” szekcióban kiválasztod a témát, ott tematikus oldalakra navigálnak. Ezen keresztül nem fogsz tudni írni az OTP Banknak webes űrlapról. Ezért ezt csak önkiszolgáló célra használd. Ha írni akarsz, a „Panaszom van” szekciót használd.
Vállalkozóként ezt az oldalt kell felkeresned.
Beazonosítás hiányában itt sem fognak tudni érdemben segíteni, nem tudnak továbbá megbízást, tranzakciót fogadni tőled.
OTP ügyfélszolgálat a közösségi médiában
Az OTP Bank az alábbi csatornákon üzemeltet tartalomszolgáltatást a közösségi médiában:
Ezeken a helyeken mindenki látja a bejegyzéseidet, ezért itt ne intézz semmilyen konkrét ügyet (úgysem tudod elintézni). De általános esetekben a lehetőségek határáig sokszor itt is segítenek az OTP ügyfélszolgálat munkatársai.
Telefonos OTP ügyfélszolgálat
Az OTP ügyfélszolgálat, hivatalos nevén az OTPdirekt telefonos szolgáltatás az alábbi telefonszámokon érhető el. Mindegy, melyiket hívod, ugyanoda vezet mindegyik telefonszám, így használd a neked díjban kedvezőbbet:
06 1 366 6666
06 20 366 6666
06 30 366 6666
06 70 366 6666
A számok a 06 helyett +36 előhívóval külföldről is hívhatók.
A Bankkártyás ügyekben (nemcsak OTP-s ügyfeleknek, hanem minden ügyfélnek, aki OTP bankjegy-automatát használ) az alábbi külön számokon lehet hívni az OTP ügyfélszolgálatot, ez a Bankkártya Help Desk:
06 1 366 6000
06 20 366 6000
06 30 366 6000
06 70 366 6000
A számok a 06 helyett +36 előhívóval külföldről is hívhatók.
A 06 1 299-2999 számon felhívható Hitelinformációs vonalon az alábbiakban tudnak segíteni:
Végül a 06 1 366 6388, 06 20 366 6388, 06 30 366 6388 és 06 70 366 6388 telefonszámon felhívható Információs vonalon az alábbi szolgáltatásokat intézheted:
Személyes OTP ügyfélszolgálat bankfiókokban
Az OTP bankfiók felkeresése előtt érdemes időpontot foglalni. Személyesen az alábbi ügyekben járhatsz el:
1. Bankszámlák:
- Lakossági bankszámlák
- Adatváltozás bejelentése
- Nagy összegű készpénzbefizetés vagy készpénzkifizetés
- Internetbank
- OTP MobilBank (mobilalkalmazás)
2. Bankkártyák:
- Betéti bankkártya
- Hitelkártya
3. Hitelek:
- Jelzálog típusú hitelek
- Fogyasztási hitelek
- Babaváró kölcsön
4. Megtakarítások, befektetések:
- Betétek, értékpapírok
- Pénzügyi tervezés
- Lakás-takarékpénztári (LTP) megtakarítás
5. Biztosítások
6. Hagyatéki ügyek
OTP ügyfélszolgálat postai levélben
Az OTP ügyfélszolgálatnak postai levelet a OTP Bank Nyrt., 1876 Budapest címre küldhetsz. A címnek nincs további részletezése, odatalál ennyi adattal is.
Ezen a „csatornán” keresztül nem végeznek semmilyen tranzakciós műveletet, nem azonosítanak be, hiszen bárki írhat postai levelet.
OTP ügyfélszolgálat előnyök-hátrányok
- sokféle csatornán intézheted az ügyeidet az OTP ügyfélszolgálattal
- a legkorszerűbb módokon (chat, videóbank) is kapcsolatba léphetsz az OTP ügyfélszolgálattal
- a legtöbb esetben az OTP ügyfélszolgálat külön díjat nem számít fel a személyes ügyintézésért
- egyes csatornákon csak korlátozottan tudod igénybe venni az OTP ügyfélszolgálatot
- több esetben szerződéses viszony szükséges az OTP ügyfélszolgálat eléréséhez és teljes körű használatához (mint minden banknál)
- korlátozottan van 0-24 órás ügyfélszolgálat, csak telefonon és egyes chat témákban
Sok mindent saját magad is elintézhetsz az OTP Banknál
Ezt a legegyszerűbben az OTP Netbankon keresztül tudod megtenni.
Az OTP ügyfélszolgálat emberi erőforrást igényel, ezért a szolgáltatás igénybevétele még drágább is lehet annál, mintha saját magad elintéznéd azt.
Az önkiszolgáló csatornákat pont azért tervezték, hogy lehetőleg ne vedd igénybe az ügyfélszolgálat segítségét.
Maradtak kérdéseid az OTP ügyfélszolgálattal kapcsolatban?
-
Hol írhatok érzékeny személyes pénzügyi adatot egy tranzakcióhoz? Online chatban, e-mailben vagy a webes űrlapon?
Ezek egyikén sem. Ha ilyet szeretnél, akkor próbáld önkiszolgáló módon elintézni. Ha ez nem megy, akkor korlátozottan segíthet a chates OTP ügyfélszolgálat, de telefonos OTP ügyfélszolgálaton vagy személyes OTP ügyfélszolgálaton a bankfiókokban tudod elintézni az ügyedet a legbiztosabban.
-
Melyik a leggyorsabb ügyintézési lehetőség az OTP ügyfélszolgálaton?
Még ma is a telefonos OTP ügyfélszolgálat, esetleg a chates OTP ügyfélszolgálat, de az csak korlátozottan.
-
Külföldről fel tudom hívni az OTP ügyfélszolgálatot?
Igen. A telefonszámokban a 06 helyett használd a +36 előhívót. Az OTP Bank nem üzemeltet külföldről ingyen hívható telefonszámot.
Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.