Ugrás a tartalomhoz
 
Cikkek

Vége a papírmunkának és a bankfiókban eltöltött időnek. Úgy tűnik, a magyar bankrendszer lassan maga mögött hagyja a papírhalmokat és a végtelen sorban állást. A digitális forradalom, ami már a mindennapjaid része, a hitelezést is megújítja: ma már egyre többen döntenek úgy, hogy a személyi kölcsön igénylését otthonról, egy kényelmes fotelből intézik el. De vajon ez a trend valóban mindenki számára előnyös? A gyorsaság és a kényelem csábító ígérete mögött milyen valóság rejtőzik?

A bank és te a képernyőn találkoztok

A digitalizáció a bankok számára is kulcsfontosságú. Nem csupán kényelmesebb ügyfélélményt nyújt, de a belső folyamatokat is optimalizálja, ami jelentős költségmegtakarítást eredményez.

Az automatizált rendszerekkel működő online hitelbírálat nemcsak gyorsabb, de sok esetben pontosabb is lehet, mint egy emberi döntés, hiszen a mesterséges intelligencia (AI) és a fejlett algoritmusok másodpercek alatt több ezer adatot képesek feldolgozni.

Ez a folyamatos fejlesztés pedig mindenki számára elhozza a gyorsaság és a kényelem korszakát a személyi kölcsön igénylésben is.

Egy-egy váratlan kiadás azonnali megoldást igényel. Ilyenkor a napokig tartó banki ügyintézés helyett az azonnali hitel folyósítás valódi életmentő lehet, legyen szó egy autójavításról vagy hirtelen felmerülő orvosi költségről.

Ráadásul a rugalmasság a te oldaladon áll. Az online szeméyi kölcsön igénylés bárhonnan elérhető, csupán stabil internetkapcsolat szükséges hozzá, akár banki nyitvatartási időn kívül is. A dokumentumok feltöltése és az aláírás is digitálisan történik, így nem kell kinyomtatott papírokkal bajlódnod.

Extra gyorsaság és kedvezmények

A bankok felismerik az online igénylés jelentőségét, ezért előfordul, hogy az ilyen esetekben kamatkedvezményt is adnak. A legnagyobb előnyöd mégis a hitelbírálat sebessége. Az automatizált rendszereknek köszönhetően több esetben perceken belül kapsz előbírálatot, sőt, ha minden feltételnek megfelelsz, az igényelt összeg akár órákon, sőt perceken belül a számládon lehet.

A szabályozás is a digitalizáció irányába tereli a bankokat: a fogyasztóbarát személyi kölcsönöket például már új ügyfélként is teljesen online igényelheted.

A hitelpiacon igazi verseny alakult ki a leggyorsabb folyósítás címéért:

A Trive Bank az egyik úttörő ezen a téren. A PSD2-nek, vagyis a nyílt bankolásnak köszönhetően – ahol te engedélyezed a számlatörténeted megosztását – akár 15 percen belül a számládon lehet a kért összeg! Új ügyfélként is villámgyorsan bírálják el az igénylésed, számlanyitás nélkül.

A Cofidis szintén élen jár a gyorsaságban: az előbírálat 5-6 perc. Ha a K&H, az MBH vagy az OTP bankok valamelyikénél van számlád, választhatod a 20 perces folyamatot is, így akár fél órán belül a számládon lehet a pénz.

A nagybankok is felgyorsultak: videóbank és mobilapplikáció a zsebedben!

A nagybankok is felismerik az online igénylés fontosságát. Bár az egyes bankoknál eltérő lehet a folyamat, azt mindenhol biztosítják, hogy meglévő és új ügyfélként is kényelmesen intézd a hiteledet. Meglévő ügyfélként jellemzően gyorsabban jutsz kölcsönhöz, mert a bank már elvégezte az azonosítást, és tisztában van a jövedelmeddel.

Az OTP Bank például egy személyi kölcsön terméket akár egy órán belül folyósít – ez a szolgáltatás azonban kizárólag meglévő ügyfelek számára érhető el, ahol a jövedelem is huzamosabb ideje a bankhoz érkezik. Ez a lehetőség a nap 24 órájában elérhető.

Új ügyfélként is online igényelhetsz, ez átlagosan 30 percet vesz igénybe, az azonosítás videóhívásban történik, és a szerződéskötéstől számított 1 munkanapon belül a számládon lehet a pénz. Ráadásul az OTP elengedi a mobilapplikáción vagy internetbankon keresztül igényelt személyi kölcsönök folyósítási díját.

Az Ersténél meglévő és új ügyfél is igényelhet teljesen online, a folyósítás pedig 3 munkanapon belül megtörténik. Az online igényléshez szelfis vagy videóazonosítás is választható, így a George applikáción keresztül akár munkaidőn kívül vagy hétvégén is kérhetsz hitelt, mert nincs szükség ügyintézőre.

Az új ügyfelek számára is közvetlenül elérhető megoldás a videóbankon keresztüli igénylés. A videóhívás során a banki ügyintéző kizárólag az ügyfélazonosításban és a szerződés aláírásában vesz részt, tájékoztatást ad és válaszol a felmerülő kérdésekre. A hiteligénylés első szakasza bármikor elvégezhető, de a videóhívásra csak munkaidőben van lehetőség, időpontfoglalás nélkül. A videóhíváshoz elegendő egy mobiltelefon vagy kamerával felszerelt számítógép és stabil internetkapcsolat.

Az MBH Banknál új ügyfélként is teljesen online igényelhetsz videóbankos azonosítással, munkanapokon 9-17 óra között. A hitelbírálat akár 48 órán belül megtörténhet.

Az UniCredit Banknál szintén jár az új ügyfeleknek a gyorsított eljárás videóazonosítással, munkanapokon 9 és 17:30 között lehetséges, és legfeljebb 50 percet vesz igénybe.

A CIB Bank meglévő ügyfelei mobilapplikáción keresztül akár 7 perc alatt juthatnak hitelhez, de új ügyfélként is biztosított a teljesen online folyamat.

A K&H Banknál is akár 1 órán belüli folyósítással, 100 százalékban online automatikus folyamatban igényelhetnek személyi kölcsönt azok, akiknek már legalább 6 hónapja a banknál vezetett számlájukra érkezik a jövedelmük.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink személyi kölcsön témában