Kötvény
A kötvény valahol félúton van a banki lekötött betét és a kockázatos részvény között. Lehet kaszálni a kötvényekkel, de nem szabad ész nélkül befektetni. Ismerd meg a kötvények világát!
A kupon egy, a kereskedelemben használatos marketing eszköz. Általában jegy vagy dokumentum, amelynek a segítségével szolgáltatók vagy üzletek ösztönözni szeretnénk a termékeik vagy szolgáltatásaik iránti keresletet. A kupon felhasználásával a vásárlók általában egyszeri kedvezményeket vehetnek igénybe.
A kupon viszonylag egyszerű módja az eladások növelésének. Előnye, hogy olcsó és hatékony, illetve a felhasználás is jól mérhető, így a kupon kibocsátója adatokat gyűjthet a reklám sikerességéről. A kuponnal gyorsan fel lehet pörgetni az eladásokat, vagy ki lehet szórni olyan termékeket is, amelyekből túl nagy a raktárkészlet. A kupon kibocsátója meg tud szólítani új vásárlókat egy jó kuponkedvezmény segítségével.
A kuponok lehetnek offline vagy online formátumúak. Az offline kuponok lehetnek szelvények szórólapokon vagy újságokban, magazinokban, de ma már gyakoriak az online formátumok is, például egy e-mailben, sms-ben vagy honlapon található kuponkód, amelyet webshopokban is felhasználhatsz.
A kupon jellegzetessége, hogy azonnali kedvezményt biztosít a vásárláskor, tehát az igénybe vevőnek nem kell kifizetnie a teljes árat.
A kuponnak ugyanakkor hátrányai vagy veszélyei is vannak. Ilyen például, hogy a kibocsátónak alacsonyabb a haszna a termékén, hiszen olcsóbban adja azt. Ha egy szolgáltató túl sok kupont bocsát ki, vagy túl gyakran, akkor az ronthatja a terméke, szolgáltatása értékét, hisz a vásárlók azt gondolják, hogy a termék a teljes árát nem érné meg.
Ezzel együtt a márka hírnevét is ronthatja, ha rosszul tervezik meg a kuponkedvezményt. Ha egy adott időszakban legmagasabb árból ad a kibocsátó kedvezményt, vagy nem valódi kedvezményt ad, akkor a vásárlók elvesztik a bizalmukat.
A kupon gyakran olyan, egyébként árérzékeny vásárlókat is vonzhat, akik a termék vagy szolgáltatás teljes árát nem tudnák megfizetni, így az akció nem tud lojalitást kialakítani a termék iránt.
A vásárlók szempontjából a kupon egy olyan eszköz, amellyel sokat spórolhatnak. Egy-egy jó akcióval olcsóbban vehetnek meg egy terméket vagy juthatnak hozzá szolgáltatásokhoz. A kedvezmény jelentős, akár 20-40 százalékos is lehet, de magában foglalhat ingyenes szállítást vagy kedvezményt a következő vásárlásból. A kedvezmény lehet fix összegű, vagy árukapcsolásos, ahol egy adott termék mellé egy másikat ajándékba ad a hirdető.
Érdemes tehát figyelni, és használni a kuponokat. Így lehetőség nyílik arra, hogy csökkentett áron próbáljanak ki olyan termékeket, szolgáltatásokat, amelyeket később a minősége miatt teljes áron is érdemes megvásárolni.
Online kuponokra indított például útjára egy kezdeményezést korábban a Kiszámoló blog, ez volt a Kiszámoló kuponoldal (ami a Kiszámoló bloghoz kapcsolódott). A blog kifejezetten olyan kuponokat keresett és gyűjtött össze, amelyek valódi és a vásárlók számára hasznos kedvezményeket biztosítottak. A fel nem használt kuponokat az olvasók egymás között cserélgethették is.
A kötvény valahol félúton van a banki lekötött betét és a kockázatos részvény között. Lehet kaszálni a kötvényekkel, de nem szabad ész nélkül befektetni. Ismerd meg a kötvények világát!
A forint folyamatos gyengülését látva sokan gondoltak már arra, hogy inkább euróba váltják a megtakarításaikat. Ezt a döntést azonban nem érdemes elkapkodni! Ha szeretnél jól járni, akkor célszerű megismerned a forint gyengülése mögött meghúzódó folyamatokat, az átváltási költségeket és tájékozódnod a további alternatívákról is!
A részvény az egyik legnépszerűbb befektetési forma a pénzügyi eszközök között. Tudj meg minden fontosat ebből az útmutatóból, mielőtt belefogsz a részvénybefektetésbe!