Kupon

A kupon egy, a kereskedelemben használatos marketing eszköz. Általában jegy vagy dokumentum, amelynek a segítségével szolgáltatók vagy üzletek ösztönözni szeretnénk a termékeik vagy szolgáltatásaik iránti keresletet. A kupon felhasználásával a vásárlók általában egyszeri kedvezményeket vehetnek igénybe.

A kupon viszonylag egyszerű módja az eladások növelésének. Előnye, hogy olcsó és hatékony, illetve a felhasználás is jól mérhető, így a kupon kibocsátója adatokat gyűjthet a reklám sikerességéről. A kuponnal gyorsan fel lehet pörgetni az eladásokat, vagy ki lehet szórni olyan termékeket is, amelyekből túl nagy a raktárkészlet. A kupon kibocsátója meg tud szólítani új vásárlókat egy jó kuponkedvezmény segítségével.

A kuponok lehetnek offline vagy online formátumúak. Az offline kuponok lehetnek szelvények szórólapokon vagy újságokban, magazinokban, de ma már gyakoriak az online formátumok is, például egy e-mailben, sms-ben vagy honlapon található kuponkód, amelyet webshopokban is felhasználhatsz.

A kupon jellegzetessége, hogy azonnali kedvezményt biztosít a vásárláskor, tehát az igénybe vevőnek nem kell kifizetnie a teljes árat.

A kuponnak ugyanakkor hátrányai vagy veszélyei is vannak. Ilyen például, hogy a kibocsátónak alacsonyabb a haszna a termékén, hiszen olcsóbban adja azt. Ha egy szolgáltató túl sok kupont bocsát ki, vagy túl gyakran, akkor az ronthatja a terméke, szolgáltatása értékét, hisz a vásárlók azt gondolják, hogy a termék a teljes árát nem érné meg.

Ezzel együtt a márka hírnevét is ronthatja, ha rosszul tervezik meg a kuponkedvezményt. Ha egy adott időszakban legmagasabb árból ad a kibocsátó kedvezményt, vagy nem valódi kedvezményt ad, akkor a vásárlók elvesztik a bizalmukat.

A kupon gyakran olyan, egyébként árérzékeny vásárlókat is vonzhat, akik a termék vagy szolgáltatás teljes árát nem tudnák megfizetni, így az akció nem tud lojalitást kialakítani a termék iránt.

A vásárlók szempontjából a kupon egy olyan eszköz, amellyel sokat spórolhatnak. Egy-egy jó akcióval olcsóbban vehetnek meg egy terméket vagy juthatnak hozzá szolgáltatásokhoz. A kedvezmény jelentős, akár 20-40 százalékos is lehet, de magában foglalhat ingyenes szállítást vagy kedvezményt a következő vásárlásból. A kedvezmény lehet fix összegű, vagy árukapcsolásos, ahol egy adott termék mellé egy másikat ajándékba ad a hirdető.

Érdemes tehát figyelni, és használni a kuponokat. Így lehetőség nyílik arra, hogy csökkentett áron próbáljanak ki olyan termékeket, szolgáltatásokat, amelyeket később a minősége miatt teljes áron is érdemes megvásárolni.

Online kuponokra indított például útjára egy kezdeményezést korábban a Kiszámoló blog, ez volt a Kiszámoló kuponoldal (ami a Kiszámoló bloghoz kapcsolódott). A blog kifejezetten olyan kuponokat keresett és gyűjtött össze, amelyek valódi és a vásárlók számára hasznos kedvezményeket biztosítottak. A fel nem használt kuponokat az olvasók egymás között cserélgethették is.

Ezek is érdekelhetnek

  • OTP Gépkocsinyeremény sorsoláson nyert autó kulcsát veszi át férfi
    Befektetés

    OTP Gépkocsinyeremény - tudj meg mindent egy olyan bankbetétről, mellyel autót nyerhetsz

    Mit szólnál egy olyan bankbetéthez, amely ugyan nem fizet neked kamatot, cserébe viszont minden hónapban bekerülsz egy értékes autó sorsolásának résztvevői közé? Ha mégis meggondolod magad, bármikor kiszállhatsz és kiveheted a betett pénzed. A sorsoláson való részvétel tehát nem kerül neked semmibe. Nos, ez az OTP Gépkocsinyeremény betét, melyről mindent elmondunk ebben az útmutatóban.

    frissítve: 2024. július 4.
  • Euró alapú megtakarítás szimbóluma
    Befektetés

    Megtakarítás euróban - megéri átváltani a megtakarításaimat?

    A forint rohamos gyengülését látva sokan gondoltak már arra, hogy inkább euróba váltják a megtakarításaikat. Ezt a döntést azonban nem érdemes elkapkodni! Ha szeretnél jól járni, akkor célszerű megismerned a forint gyengülése mögött meghúzódó folyamatokat, az átváltási költségeket és tájékozódnod a további alternatívákról is! Segítünk átlátni a helyzetet és döntést hozni.

    frissítve: 2023. október 25.
  • Ideges és csalódott befektető akinek a beva az utolsó reménye, hogy visszakapja a pénzét
    Befektetés

    BEVA: Minden, amit a Befektető-védelmi Alapról (BEVA) tudnod kell 2024-ben

    A Befektető-védelmi Alap (rövidítve BEVA) akkor kártalanít, ha a befektető - a BEVA tagjaként - értékpapírja vagy befektetett pénze befagy. A kártalanítás nem vonatkozik a befektető befektetési kockázataira, csak arra a pénzre, amely a befektetést kezelő szervezet hiányosságaiból, szabálytalan működéséből ered. Lépésről lépésre elmondjuk hogyan kaphatod vissza a pénzed és mennyit kaphatsz vissza, ha véletlenül olyan szerencsétlenség érne, hogy a BEVA kártérítésére szorulsz.

    frissítve: 2024. január 1.