K&H ebank
A K&H ebank a hitelintézet internetbank szolgáltatása. Lépésről lépésre bemutatjuk a funkcóit.
- Mi az a K&H ebank?
- Első lépések a K&H ebank használatához
- Azonosítási lehetőségek a K&H ebank használatához
- A K&H ebank funkciói
- Beállítási lehetőségek
- A K&H ebank nyitóképernyője
- A gyorsmenü kezelése
- Csekkbefizetés átutalásként
- Bankkártyák kezelése a K&H ebankban
- Számlatörténet, számlakivonatok
- Megtakarítások kezelése
- Hitelinformációk a K&H ebankban
- Biztosítások lekérdezése
- A K&H ebank használatának technikai feltételei
- A K&H ebank előnyei és hátrányai
- Maradtak kérdéseid?
Mi az a K&H ebank?
A K&H Bank internetbank szolgáltatását takarja. Nem keverendő össze a K&H mobilbankkal, amely a bank mobilalkalmazása. Az alábbi szolgáltatásokra képes:
- átutalások (átutalás belföldön forintban, egyéb devizában, rendszeres átutalás)
- olcsóbban, mint telefonon vagy a bankfiókban
- csekkbefizetés átutalással
- csoportos beszedés
- kártyás mobilegyenleg feltöltése
- betéti- és hitelkártya beállítások, köztük limitmódosítás
- számlatörténet, számlakivonatok
- lekötött betétek, egyéb megtakarítások, befektetések
- hitelek
- biztosítások
Első lépések a K&H ebank használatához
A K&H ebank szolgáltatást bármelyik K&H bankfiókban igényelhetsz K&H ebank szerződés megkötésével, de ha még nincs K&H énazonosítód, akkor az elektronikus szolgáltatások igénybevételéhez ezt is igényelned kell. Az ePIN kódodra is szükség lesz.
A K&H bankfiókokba időpontot is foglalhatsz ezen a címen. Ezzel hamarabb sorra kerülhetsz, nem kell kivárnod a sor végét.
Az aktiválást ezen az oldalon, az „első belépés”-re kattintva végezheted el. SMS belépés első használatakor a bankfiókban kapott K&H énazonosítóval és ePIN-kóddal léphetsz be az ebankba.
Felhasználónevet és jelszót kell választanod és követned kell a bank által felajánlott lépéseket. A sikeres regisztráció után a K&H énazonosítód a K&H ebankba történő belépésre nem használható.
Azonosítási lehetőségek a K&H ebank használatához
A K&H ebankot hagyományos SMS és a legújabb mobil-token alapú azonosítással is használhatod.
SMS esetén a banknál rögzített telefonszámra küldi ki a bank az egyszer használatos jelszót. A K&H ebankban az SMS belépési módot a beállítás / belépési lehetőség / authentikációs telefonszám kezelése menüpontban megadott mobiltelefonszámra állíthatod be.
K&H tokenes belépés
A szoftveres alapú mobil-token azonosításhoz aktivált K&H mobilbank-alkalmazás szükséges, melyet az App Store, Google Play alkalmazásáruházakból tölthetsz le.
A mobilbank bejelentkező képernyőjén a „mobil-token azonosítás” funkciót választva a számítógéped ebank bejelentkezési képernyőjén, a „belépés mobil-tokennel” menüpont kiválasztását követően kell beolvasod a telefonoddal az ott megjelenő színes pontkódot.
Az „azonosító eszközök” oldalon ellenőrizheted a hozzád rendelt azonosítási eszközöket és azok státuszát.
A K&H ebank funkciói
Belépés után a képernyő fejlécében az alábbi funkciókat érheted el.
- ügyfélválasztó: ha több ügyfél számláit kezeled, itt tudsz ügyfelet választani. A leggyakrabban kezelt ügyfelet beállíthatod alapértelmezettnek.
- utolsó bejelentkezés időpontja: minden sikeres bejelentkezéskor frissül a fejlécben található „Utolsó bejelentkezés” időpontja.
- aláírandók: itt láthatod az aláírásra váró tranzakciók számát. Ha megnyomod a gombot, betöltődnek az aláírandó tranzakciók.
- üzenetek: a gombra kattintva a postaládába jutsz, ahol megtekintheted a bank leveleit és te is küldhetsz üzenetet a K&H Banknak. Itt találod a tranzakció visszaigazoló üzeneteket is. Az olvasatlan üzenetek számát sárga számok jelzik az üzenetek ikonon.
- beállítások: a gombra kattintva tudod elérni a számlád beállításait
- időkorlát: 5 perc inaktivitás után a rendszer kiléptet.
- kilépés: szabályosan itt tudsz kijelentkezni a rendszerből
- üzenősáv: itt láthatod a legfrissebb értesítéseket
- menüsor: a menüsor ikonjaira kattintva itt jelennek meg a menüpontok
Beállítási lehetőségek
A beállítás elosztóoldalon keresztül az alábbi lekérdezésekre, beállításokra van lehetőséged:
- láthatod a bank által nyilvántartott személyes adataidat. Lakcím- vagy telefonszám-változás esetén ezen az oldalon tudod ellenőrizni és módosítani ezeket az adatokat.
- nyilatkozatot tudsz tenni, vagy vissza tudod vonni a korábbi nyilatkozatodat a K&H Márkacsoport tagvállalatai marketing célú megkeresésével kapcsolatban. Emellett itt tudsz nyilatkozni a K&H Bank és K&H Biztosító közös ügyfélkiszolgálásáról.
Ha egynél több ügyfél kezelésére is jogosult vagy, akkor az elsődleges ügyfél funkció használatával válthatsz az ügyfelek között.
- nyilatkozatot tudsz tenni az ingyenes készpénzfelvétellel kapcsolatban, melyet a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36/A paragrafusa szabályoz.
- egyedi számlaelnevezéseket adhatsz meg, melyekkel könnyebben beazonosíthatod a K&H-s bankszámláidat. Megváltoztathatod a számlák megjelenítésének sorrendjét a bankszámlákat tartalmazó legördülő listákban.
- a másodlagos azonosító menüpontban e-mail címet, mobiltelefonszámot, magánszemélyként adóazonosító jelet rögzíthetsz a bankszámlaszámodhoz. Így ezekkel az adatokkal is tudnak neked utalni a bankszámlaszám helyett a belföldi azonnali fizetési rendszerben.
A tevékenységnaplóban láthatod az ebankban végzett tevékenységeidet időrendi felsorolásban.
- az értesítések közt a „mobilinfo történet” menüpontban a K&H mobilinfo szolgáltatáshoz tartozó SMS forgalmat kérdezheted le.
- a mobilinfo sms beállítás menüpontban kezelheted a K&H Bank SMS értesítő szolgáltatásának, a K&H mobilinfónak a paramétereit, illetve ki is kapcsolhatod az üzenetküldő szolgáltatást. Azt is beállíthatod, hogy milyen jellegű tranzakciókról, illetve milyen értékhatár felett kérsz SMS értesítést.
- a kivonatrendelkezés oldalon a papír alapú, postai kézbesítésű bankszámlakivonat küldéséről rendelkezhetsz. Ettől függetlenül az elektronikus kivonat folyamatosan elérhető marad az ebankban. A papír alapú kivonat igénylése ügyfélszinten történik, azaz valamennyi folyószámládra vagy/és értékpapírszámládra vonatkozik.
- a korábbi (sikeres és sikertelen) feltöltőkártyás mobilegyenleg feltöltéseket kérdezheted le ebben a menüpontban. A lista időrendben, bankkártyánként csoportosítva jelenik meg.
A K&H ebank nyitóképernyője
A K&H ebank nyitóképernyőjén az alábbi információkat láthatod:
Összesített számlaegyenleg
A számláid összesített egyenlegét láthatod itt, akár más devizába is átszámolva. Az egyenleginformációkat a „szem” ikon segítségével rejtheted el. Ha így lépsz ki az internetbankból, úgy a következő bejelentkezés során is rejtve maradnak az egyenlegeid.
A „ceruza” ikonra kattintva módosíthatod a megadott számlaelnevezéseket és megjelenítési sorrendet adhatsz meg. A számlák mellett található jelölőkkel azt is meghatározhatod, hogy mely számlák egyenlege jelenjen meg az összesített számlaegyenlegben.
Bankszámlák listája
Az adott számlára kattintva részletesebb egyenleginformációit kapsz. A megjelenő gyorsfunkcióra való kattintással rögtön az adott megbízástípusnak megfelelő tranzakciós képernyőre válthatsz (átutalás, számlatörténet, számlakivonatok).
Azt, hogy az egyes napokon mely számládnak mekkora egyenlege volt, a kurzor grafikon fölé húzásával láthatod. Az egyes tranzakciók részletei az adott tranzakció melletti „V” gombra kattintva jelennek meg.
A tranzakciók részleteinél PDF alapú igazolást nyomtathatsz a „nyomtatás" gombra való kattintással.
A „további tranzakciók” gombbal áttérhetsz a számlatörténet menüpontra, a „tranzakciómásolás” nevű gombbal pedig másolhatod a tranzakciókat (azaz újraindíthatod), de csak akkor, ha átutalásról, betétlekötésről, feltöltőkártyás mobilegyenleg feltöltéséről vagy befektetésről van szó. Utóbbi esetben a „tovább a részletekre >>” linkkel léphetsz tovább.
Ha rendelkezel megfelelő számlatípussal és adtál meg célokat, nyomon követheted ezeknek a céloknak az alakulását.
A gyorsmenü kezelése
Egyedileg összeállíthatod a leggyakrabban használt funkciókat.
Csekkbefizetés átutalásként
Sárga és fehér csekk befizetésére is lehetőséget nyújt a K&H ebank. Az adatokat egy sárga csekkre hasonlító felületen megadva a csekk kiegyenlítése átutalással történik, a számlacsomag szerinti átutalás díjáért.
Bankkártyák kezelése a K&H ebankban
A „bankkártyakezelés, limitmódosítás” oldalon kezelheted a hozzád, mint felhasználóhoz tartozó bankkártyákat, továbbá lekérdezheted azok PIN-kódját.
Arra is van mód, hogy aktiváld, vagy átmenetileg felfüggeszd, illetve végleg letiltsd a bankkártyáidat.
A bankkártyák melletti „v” gombra kattintva láthatók a bankkártya részletes adatai.
Az internetes tranzakció limitösszege nem lehet magasabb a bankkártyához tartozó vásárlási limitnél. Az internetes vásárlás is a vásárlási limit részét képezi.
A módosítások az aláírást követően azonnal életbe lépnek.
Ha felfüggeszted a bankkártyádat, ami egy ingyenes szolgáltatás, akkor a feloldásig nem tudod használni. A felfüggesztés legfeljebb 90 napig tarthat, ha ez idő alatt nem oldod fel a kártyádat, a K&H Bank automatikusan letiltja azt. A letiltást már nem vonhatod vissza. Sikeres felfüggesztést követően a kártyaképen megjelenik a felfüggesztési időszak végdátuma.
Számlatörténet, számlakivonatok
A számlatörténet lekérdezése oldalon áttekintheted a pénzmozgásaidat, akár 5 naptári évre visszamenőleg is. Egy adott tranzakció részleteit a „+” gombbal tekintheted meg.
A „számlakivonatok, értesítők" oldalon lekérheted a bankszámlakivonatokat és értesítőket, PDF formátumban. Exportálni CSV vagy XLS formátumban tudsz.
Megtakarítások kezelése
A betétek, megtakarítások kezelését külön elosztóoldalról indíthatod el. A betétlekötés részletei az adott betétlekötés melletti „+” gombbal hívhatók elő. A betétet feltörheted azonnal vagy ismétlődő betétet feltörhetsz a fordulónapra is. A betétmódosítás oldalon tudod változtatni a betét futamidejét. A módosítás a betét fordulónapján lép életbe.
Egyszeri lekötött betétnél kizárólag az ismétlődés, ismétlődő lekötött betétnél kizárólag a futamidő, ill. kamathely módosítható a fordulónapra történő felmondással.
Minden jövőbeni tervedre külön megtakarítási célt hozhatsz létre, egyedi névvel és ikonnal, amit folyamatosan nyomon követhetsz.
A cél rögzítésekor az alábbi adatokat kell megadnod:
- célösszeg,
- határidő,
- induló megtakarítási összeg (ha van).
A K&H tervező kiszámolja, hogy mekkora összegű havi rendszeres megtakarítás szükséges ahhoz, hogy a rögzített célod időben elérd. Erre az összegre akár rendszeres utalási megbízást is elindíthatsz.
Értékpapírszámla az ebankban
Az alábbi funkciókat éred el, ha van aláírt befektetési szolgáltatási szerződésed: egyenleg, eladás, befektetésijegy-vétel, rendszeres befektetésijegy-vétel, tőzsdei értékpapírvétel, állampapírvétel, forintátutalás, deviza-átutalás, vételi nyilatkozat.
Itt tudod kitölteni a MiFID tesztet is.
Hitelinformációk a K&H ebankban
A K&H ebank szolgáltatásának „hitelek” menüpontjában megtekintheted a hiteleiddel kapcsolatos információkat.
Az elérhető információk között szerepel többek között a:
- tőketartozás
- következő törlesztőrészlet dátuma
- következő törlesztőrészlet összege
- esetleges késedelem
- kamat (százalékban)
Biztosítások lekérdezése
A K&H ebankban az alábbi biztosítások megkötését indíthatod el:
- K&H casco
- K&H lakásbiztosítás
- K&H utasbiztosítás
- K&H gépjármű-felelősségbiztosítás
- K&H kárbejelentés
- K&H ügyfélportál
A K&H ebank használatának technikai feltételei
A K&H ebank szolgáltatás az alábbi böngészőkre optimalizált, operációs rendszertől függetlenül:
- Chrome 42 vagy újabb verzió
- Mozilla Firefox 47 vagy újabb verzió
- Microsoft Internet Explorer 9 vagy újabb verzió
A K&H ebank előnyei és hátrányai
- sokfunkciós internetbank szolgáltatás
- reszponzív weboldal, azaz alkalmazkodik a képernyőméretedhez
- automatikusan beléptet a mobil-token használata esetén
- nemzetközi átutalásnál automatikusan kiszámolja a tranzakció díját
- az internetbank nem tartalmazza a K&H Kate nevű robotszolgáltatását, csak a mobilapplikáció
- a szolgáltatás csak bankfiókban igényelhető, telefonos ügyfélszolgálaton nem
- a számlatörténete 30 tételenként lapozható, ami elég nehézkes egy régebbi tranzakció visszakeresése esetén
Maradtak kérdéseid?
-
Használhatom párhuzamosan a mobil-tokenes és SMS-es belépést is?
Sajnos nem. De bármikor válthatsz a kétféle azonosítási mód között.
-
A K&H ebanknak van havi díja?
Igen, azonban ezt a K&H Bank rendszeresen meghosszabbított akció keretében elengedi.
-
Van lehetőség mobil-tokenes belépésre, ha nincs okostelefonom vagy nem akarom telepíteni a K&H mobilbank alkalmazást?
Sajnos nincs. A mobil-tokenes szoftver be van építve a K&H mobilbankba és csak korszerű okostelefonokon fut.
Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.