Cikkek  

Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

A vásárlók közel fele (44 százaléka) az elektronikus fizetést részesíti előnyben – derül ki az OTP Bank kutatásából. A szezon kedvelt vendéglátóinál kígyózó sorok az esetek egy részében azért is alakulhat ki, mert nem biztosított a készpénzes fizetésnél gyorsabb lehetőség, mint például a bankkártya vagy a mobiltárca elfogadása.

Noha erre egyre nagyobb az igény.

A felmérésben megkérdezett vállalkozások körében a leggyakoribb vélemény, hogy vevőik ma már az elektronikus fizetést részesítik előnyben (44 százalék). Csupán egytizedük – főként a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban – tapasztalta azt, hogy nála elsősorban készpénzzel szeretnek fizetni. Míg a válaszadók 43 százaléka szerint mindkettő jellemző, vagyis a vevők tartanak maguknál készpénzt is.

Nyáron kifejezetten nagy könnyebbséget jelent, ha például a strandon vagy akár egy kerékpáros kirándulás során fizethetünk a bankkártyánkkal vagy a mobilunkkal. Ez a vállalkozások számára is számos előnnyel járhat, többek között növelhetik a vásárlók elégedettségét azzal, hogy gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítanak.

Nőhet a forgalom az elektronikus fizetéssel

A Leányfalui Termálfürdő vezetője szerint például nálunk már 15 éve működik POS-terminál, és úgy látják, egyre inkább igénylik a vevők a készpénzmentes fizetést, a tranzakciók mintegy 70 százaléka zajlik elektronikusan. Balogh Zoltán szerint ez számukra is sokkal kényelmesebb, hiszen nem kell váltópénzről gondoskodniuk, ami költséggel is jár, nem kell kötegelni, majd bankba szállítani az összegyűlt érméket, bankjegyeket. A vendégek főleg nyáron értékelik igazán, hogy akár a telefonjukkal is fizethetnek, és így a hosszú sorban állás helyett gyorsan bejuthatnak.

A felmérés alapján az elektronikus fizetést kínáló vállalkozások jelentős hányada (86 százalék) már az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépése előtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást. Többségük ugyan nem tapasztalt szignifikáns változást, de 12 százalék észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.

Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek. Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz (36 százalék), és szintén több mint egyharmaduknál (35 százalék) hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

Homa Péter
Homa Péter bankszámlaszakértő
Linkedin
Homa Péter bankszámlaszakértő

Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • OTP-ben lakáshitel szerződés megállapodás

    Merészet lépett az OTP – a piacnak erre válaszolnia kell

    Az OTP is beállt a lakáshitel-kamatot csökkentő bankok közé, ráadásul a magas jövedelmű hiteligénylőknek a korábbiaknál is magasabb kamatkedvezményt kínál – vette észre a BiztosDöntés.hu. A mostani lépés erősíti azt a várakozást, hogy az ősznek komoly kedvezményes akciókkal futnak majd neki a pénzintézetek – kommentálta a lépést Gergely Péter pénzügyi szakértő.

    frissítve: 2024. augusztus 8.