Raiffeisen DirektNet – minden, amit tudnod kell róla
A Raiffeisen Bank internetbank szolgáltatása a Raiffeisen DirektNet. Ellenőrizheted az egyenlegedet, a tranzakciók során pedig kedvezőbb díjakkal találkozhatsz a telefonos ügyintézéshez vagy a bankfióki ügyintézéshez képest. A Raiffeisen DirektNet biztonsága is élenjáró, így a pénzedet maximálisan védi.
- Regisztráció, a Raiffeisen DirektNet igénylése
- Belépési és aláírási lehetőségek a Raiffeisen DirektNetben
- A Raiffeisen DirektNet szolgáltatásai
- Fedezetlen tételek kezelése a Raiffeisen DirektNetben
- A Raiffeisen DirektNet beállítása
- A Raiffeisen DirektNet technikai feltételei
- A Raiffeisen DirektNet előnyei és hátrányai
- Maradtak kérdéseid?
Regisztráció, a Raiffeisen DirektNet igénylése
Akkor is igényelhetsz Raiffeisen DirektNetet, ha még nincs bankszámlád a Raiffeisennél, de ekkor nyitnod kell egyet az igénylési folyamat során.
A Raiffeisen DirektNet hozzáférésedet először is aktiválnod kell a 8 számjegyű Direkt Azonosítóval, a Raiffeisen DirektNet oldalán az aktiválás fülön, amihez egy SMS-ben érkezett 4 számjegyű aktiváló kódot kell beírnod. Ez az úgynevezett D-PIN kód csak egyszer használható, így figyelj arra, hogy időben és pontosan add meg!
A sikeres aktiválást követően jelentkezhetsz be a Raiffeisen DirektNet rendszerbe a Raiffeisen Banktól kapott Direkt Azonosítóval és a megadott jelszóval, amely minimum nyolc, maximum 32 karaktert, legalább egy kis- és nagybetűt és egy számjegyet tartalmazhat.
A jelszóban nem lehet ékezet és a későbbi jelszócserék folyamán az új jelszó nem lehet azonos a legutóbbi jelszavakkal. A jelszót ugyanakkor 365 naponta kötelező lesz megváltoztatnod, ha előbb nem teszed meg magadtól az Ügyintézés/Beállítások/Jelszóváltoztatás oldalon. A jelszóváltoztatás után újra be kell jelentkezni.
Ha elfelejted a jelszót, akkor egy új aktiváló PIN kódot kell igényelned a 06-80-488-588-as telefonszám 2, majd 4-es menüpontjában, sikeres beazonosítás után vagy bankfiókban. Ha a Direkt Azonosítót is elfelejtetted, akkor mindenképpen bankfiókba kell menned.
Kiegészítő szolgáltatásként igényelhetsz belépési SMS-t is, amely minden sikeres és sikertelen belépési kísérletről megérkezik. Értesítést kaphatsz a szolgáltatás elérésének aznapra történő felfüggesztéséről és a szolgáltatás törléséről is.
A Raiffeisen DirektNet bankfióki igényléséhez foglalj előre időpontot ezen az oldalon. A személyi igazolványodra és a lakcímkártyádra lesz szükség.
A bankfiókban beállítják neked a szolgáltatást, amiről SMS-t kapsz megerősítésként.
Belépési és aláírási lehetőségek a Raiffeisen DirektNetben
A Raiffeisen DirektNetbe ezen az oldalon léphetsz be a Direkt Azonosítóval és a Mobil-tokennel vagy a Hardver tokennel, illetve ha ezekkel nem rendelkezel, akkor jelszó és SMS-sel.
Raiffeisen Bank szoftver token
A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikációba van beépítve, ami így együtt egy magas biztonságú hitelesítési eszköznek minősül. Segítségével egyszerűen és gyorsan léphetsz be a Raiffeisen DirektNetbe, hiszen a mobilalkalmazás PIN kóddal vagy ujjlenyomattal és iPhone készülékeken akár arcfelismeréssel is. Ugyanitt jóvá is hagyhatod a megbízásaid, tranzakciód.
Raiffeisen Bank hardver token
Hardver tokennel akkor hitelesítheted magadat, illetve írhatsz alá tranzakciót, ha kaptál ilyen eszközt a banktól. Ez egy nyomógombokkal és kijelzővel rendelkező apró készülék, amit bárhová magaddal vihetsz.
Ha többször is hibás jelszót adsz meg, a Raiffeisen DirektNet 24 órán keresztül nem lesz használható. Ilyenkor a DirektNet aktiváló PIN kód segítségével újra aktiválhatod a szolgáltatást.
Ha a push (felbukkanó) értesítések engedélyezve vannak a myRaiffeisen mobilalkalmazásban, akkor erre koppintva a Tranzakciók aláírása felületre kerülsz. Itt 5 perced lesz a tranzakciók jóváhagyására.
Ha nincs engedélyezve a push értesítés, akkor magadtól kell belépned az applikációba. Aláírható a megbízás egyszer használatos SMS jelszóval is.
Az összekészített tranzakciókat egyetlen aláírással írhatod alá, nem kell tehát többszörös megbízást egyenként aláírni.
A Raiffeisen DirektNet szolgáltatásai
Lakossági ügyfelek számára az alábbi szolgáltatások érhetők el.
Számlainformációs szolgáltatások:
- forint és deviza bankszámlák részletes egyenleg információi
- személyre szabható számlatörténet a feldolgozás alatt lévő, értéknapos és könyvelt tételekről
- elektronikus számlakivonat
- aktív és lejárt betéti tranzakciók
Tranzakciós szolgáltatások:
- forint és deviza eseti átutalás indítása belföldre és külföldre
- devizaváltás azonnali árfolyamon
- SEPA átutalás
- fizetési kérelem
- csekkbefizetés
- állandó átutalási megbízás megadása
- csoportos beszedés funkciók
- hitelkártya-feltöltés
Ezen szolgáltatásokat a felső vízszintes menüsorból a Számlainformáció, illetve az Átutalás, Devizaváltás menüpontból érheted el.
Az átutalások során felhasználhatod a korábbi átutalás során megadott kedvezményezetti adatokat is. Ehhez az átutalás kitöltése során a Korábbi utalás adatainak betöltése gombot kell megnyomni, melynek segítségével betöltődnek a korábbi átutalások adatmezői, melyeket a kiválasztás után módosíthatsz. Ezek az adatok mindaddig megmaradnak, amíg a kedvezményezett a mentett partnereid között szerepel.
Fedezetlen tételek kezelése a Raiffeisen DirektNetben
Ha a bankszámládon elfogyott a pénz a kívánt tranzakció teljesítéséhez, akkor a Raiffeisen Bank tranzakciótípusonként eltérően kezeli ezeket.
A rendszeres átutalási megbízást a bank legfeljebb 35 napra állítja sorba, és ezen belül minden banki napon megkísérli teljesíteni.
A csoportos beszedési megbízásnál ilyenkor figyelmeztető üzenetet kapsz a Raiffeisen DirektNet fejléc Értesítések linkre kattintásával. Arról, hogy mikor próbálják meg újra leemelni, a csoportos beszedésre felhatalmazott szolgáltatód ad felvilágosítást.
A Raiffeisen DirektNet beállítása
A lakcímedet nem, de a postai címedet módosíthatod - vagy beállíthatod - a Raiffeisen DirektNeten az Ügyintézés / Beállítások menüpontban a Postai levelezési cím frissítése gombbal.
Az email cím módosítása az Ügyintézés / Beállítások menüpont alatt lehetséges, az E-mail cím frissítése gombbal.
Az SMS-aláíráshoz tartozó mobilszámod az Ügyintézés / Beállítások menüpont Mobilszámok SMS jelszóval való aláírásához nevű mezőből tudod kiválasztani. A módosítás egyből életbe lép. A Raiffeisen által rögzített telefonszámok közül választhatsz.
Az értesítések beállításai az Ügyintézés/Beállítások menüpont alatt érhetők el a Mobil értesítéshez használt telefonszám alcímen.
SMS értesítések
Az űrlapon a DirektNet belépésről SMS figyelmeztetést igényelek mezőnél választhatod az igent.
Jelszómódosítás
A Raiffeisen DirektNet jelszó módosítását az Ügyintézés/Beállítások menüpont alatt éred el a Jelszóváltoztatás alcímen. A régi jelszó megadása után kétszer kell megadni az új jelszót, utána kattints a Mentés gombra.
A Raiffeisen DirektNet technikai feltételei
A Raiffeisen DirektNet az alábbi böngészőkre van optimalizálva:
- Google Chrome 37+
- Mozilla Firefox 32+
- Apple Safari 7+
- Opera 24+
- Microsoft Edge, Internet Explorer 9+
Engedélyezned kell a javascript futtatását.
A Raiffeisen DirektNet előnyei és hátrányai
- segítségével a legolcsóbbak a tranzakciók (a telefonos és bankfióki ügyintézéssel összehasonlítva)
- a belépés és a tranzakciók elküldéséhez szükséges aláírás hitelesítéssel működik csak
- többféle hitelesítést használhatsz
- nem használhatod bármilyen böngészővel
- javascript futtatása szükséges hozzá
- ha többször egymás után elrontod a jelszót, 24 órára kizár a Raiffeisen DirektNet
Maradtak kérdéseid?
-
Milyen bankszámlákat kezel a Raiffeisen DirektNet?
Folyószámlát, értékpapírszámlát, hitelkártyaszámlát, megtakarítási számlát, óvadéki számlát, a Private ügyfelek részére pedig 7 (CW), valamint 14 (CT) napos call számlát is.
-
Tudok csekket is befizetni a Raiffeisen DirektNeten?
Igen. A Megbízások, átutalások oldalon a Csekkbefizetés menüpontban tudsz befizetni csekket egy csekkre hasonlító átutalási űrlapon. A mezők kitöltését követően átutalás díjával történik meg a csekk kifizetése.
-
Használhatok-e másodlagos azonosítót a Raiffeisen DirektNetben?
Igen. A másodlagos azonosítókat a Raiffeisen DirektNet Számlainformáció/Másodlagos azonosítók menüpontban kezelheted.
-
Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?
Igen. Úgynevezett értéknapos megbízással a fizetési határidő előtt megadhatod az átutalásod, illetve befizetheted a csekkjeidet átutalással, elkerülve a késedelmet és azt, hogy idő előtt kifizesd.
-
Lehet-e külföldre utalni a Raiffeisen DirektNeten keresztül?
Igen.
Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.