Ugrás a tartalomhoz
 
Cikkek

A Raiffeisen Bank internetbank szolgáltatásával sok tranzakciót magad is elintézhetsz, illetve sok információt önállóan is megtudhatsz anélkül, hogy banki alkalmazottal kapcsolatba kellene lépned. Az alábbiakban bemutatjuk ezeket, és válaszolunk a leggyakrabban felmerülő kérdésekre is a Raiffeisen DirektNet rendszerrel kapcsolatban.

A Raiffeisen Bank internetbank szolgáltatása, a Raiffeisen DirektNet. Az internetbank szolgáltatásban ellenőrizheted az egyenlegedet, a tranzakciók során pedig kedvezőbb díjakkal találkozhatsz a telefonos ügyintézéshez vagy a bankfióki ügyintézéshez képest. A Raiffeisen DirektNet biztonsága is élenjáró, így a pénzedet maximálisan védi.

Regisztráció, a Raiffeisen DirektNet igénylése

A Raiffeisen DirektNet bankfióki igényléséhez foglalj előre időpontot ezen az oldalon. A személyi igazolványodra és a lakcímkártyádra lesz szükség.

A bankfiókban beállítják neked a szolgáltatást, amiről SMS-t kapsz megerősítésként.

Akkor is igényelhetsz Raiffeisen DirektNetet, ha még nincs bankszámlád a Raiffeisennél, de ekkor nyitnod kell egyet az igénylési folyamat során.

A Raiffeisen DirektNet hozzáférésedet először is aktiválnod kell a 8 számjegyű Direkt Azonosítóval, a Raiffeisen DirektNet oldalán az aktiválás fülön, amihez egy SMS-ben érkezett 4 számjegyű aktiváló kódot kell beírnod. Ez az úgynevezett D-PIN kód csak egyszer használható, így figyelj arra, hogy időben és pontosan add meg!

Raiffeisen DirektNet aktiválás laptopról

A sikeres aktiválást követően jelentkezhetsz be a Raiffeisen DirektNet rendszerbe a Raiffeisen Banktól kapott Direkt Azonosítóval és a megadott jelszóval, amely minimum nyolc, maximum 32 karaktert, legalább egy kis- és nagybetűt és egy számjegyet tartalmazhat.

A jelszóban nem lehet ékezet és a későbbi jelszócserék folyamán az új jelszó nem lehet azonos a legutóbbi jelszavakkal. A jelszót ugyanakkor 365 naponta kötelező lesz megváltoztatnod, ha előbb nem teszed meg magadtól az Ügyintézés/Beállítások/Jelszóváltoztatás oldalon. A jelszóváltoztatás után újra be kell jelentkezni.

Ha elfelejted a jelszót, akkor egy új aktiváló PIN kódot kell igényelned a 06-80-488-588-as telefonszám 2, majd 4-es menüpontjában, sikeres beazonosítás után vagy bankfiókban. Ha a Direkt Azonosítót is elfelejtetted, akkor mindenképpen bankfiókba kell menned.

Kiegészítő szolgáltatásként igényelhetsz belépési SMS-t is, amely minden sikeres és sikertelen belépési kísérletről megérkezik. Értesítést kaphatsz a szolgáltatás elérésének aznapra történő felfüggesztéséről és a szolgáltatás törléséről is.

Belépési és aláírási lehetőségek a Raiffeisen DirektNetben

A Raiffeisen DirektNetbe ezen az oldalon léphetsz be a Direkt Azonosítóval és a Mobil-tokennel vagy a Hardver tokennel, illetve ha ezekkel nem rendelkezel, akkor jelszó és SMS-sel.

A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikációba van beépítve, ami így együtt egy magas biztonságú hitelesítési eszköznek minősül. Segítségével egyszerűen és gyorsan léphetsz be a Raiffeisen DirektNetbe, hiszen a mobilalkalmazás PIN kóddal vagy ujjlenyomattal és iPhone készülékeken akár arcfelismeréssel is. Ugyanitt jóvá is hagyhatod a megbízásaid, tranzakciód.

Hardver tokennel akkor hitelesítheted magadat, illetve írhatsz alá tranzakciót, ha kaptál ilyen eszközt a banktól. Ez egy nyomógombokkal és kijelzővel rendelkező apró készülék, amit bárhová magaddal vihetsz.

Végül, ha egyik fenti tokennel sem rendelkezel, akkor jelszóval és egyszer használatos SMS-sel kiküldött belépési kóddal tudsz belépni a Raiffeisen DirektNetbe.

Ha többször is hibás jelszót adsz meg, a Raiffeisen DirektNet 24 órán keresztül nem lesz használható. Ilyenkor a DirektNet aktiváló PIN kód segítségével újra aktiválhatod a szolgáltatást.

A belépés mellett a tranzakciók hitelesítéséhez is használhatod a fenti digitális lehetőségeket. Ha a push (felbukkanó) értesítések engedélyezve vannak a myRaiffeisen mobilalkalmazásban, akkor erre koppintva a Tranzakciók aláírása felületre kerülsz. Itt 5 perced lesz a tranzakciók jóváhagyására.

Ha nincs engedélyezve a push értesítés, akkor annyiban változik a folyamat, hogy nem a push értesítésre koppintva, hanem magadtól kell belépned az applikációba. Végül, aláírható a megbízás egyszer használatos SMS jelszóval is.

Az összekészített tranzakciókat egyetlen aláírással írhatod alá, nem kell tehát többszörös megbízást egyenként aláírni.

Raiffeisen DirektNet rendszerben tranzakció aláírása laptopról a kanapén ülve

A Raiffeisen DirektNet szolgáltatásai

Lakossági ügyfelek számára az alábbi szolgáltatások érhetők el.

Számlainformációs szolgáltatások:

  • forint és deviza bankszámlák részletes egyenleg információi
  • személyre szabható számlatörténet a feldolgozás alatt lévő, értéknapos és könyvelt tételekről
  • elektronikus számlakivonat
  • aktív és lejárt betéti tranzakciók

Tranzakciós szolgáltatások:

  • forint és deviza eseti átutalás indítása belföldre és külföldre
  • devizaváltás azonnali árfolyamon
  • SEPA átutalás
  • fizetési kérelem
  • csekkbefizetés
  • állandó átutalási megbízás megadása
  • csoportos beszedés funkciók
  • hitelkártya-feltöltés

Ezen szolgáltatásokat a felső vízszintes menüsorból a Számlainformáció, illetve az Átutalás, Devizaváltás menüpontból érheted el.

Az átutalások során felhasználhatod a korábbi átutalás során megadott kedvezményezetti adatokat is. Ehhez az átutalás kitöltése során a Korábbi utalás adatainak betöltése gombot kell megnyomni, melynek segítségével betöltődnek a korábbi átutalások adatmezői, melyeket a kiválasztás után módosíthatsz. Ezek az adatok mindaddig megmaradnak, amíg a kedvezményezett a mentett partnereid között szerepel.

Fedezetlen tételek kezelése a Raiffeisen DirektNetben

Ha a bankszámládon elfogyott a pénz a kívánt tranzakció teljesítéséhez, akkor a Raiffeisen Bank tranzakciótípusonként eltérően kezeli ezeket.

A rendszeres átutalási megbízást a bank legfeljebb 35 napra állítja sorba, és ezen belül minden banki napon megkísérli teljesíteni.

Azonnali átutalásnál viszont nincs ilyen szabály. Ott, ha nincs pénzed a teljesítéshez, akkor a bank azonnal visszautasítja a megbízást, és többször nem is próbálkozik magától.

A csoportos beszedési megbízásnál ilyenkor figyelmeztető üzenetet kapsz a Raiffeisen DirektNet fejléc Értesítések linkre kattintásával. Arról, hogy mikor próbálják meg újra leemelni, a csoportos beszedésre felhatalmazott szolgáltatód ad felvilágosítást.

Új Raiffeisen netbank felhasználó átnézi a beállításokat egy kávé mellett

Ezeket állíthatod be a Raiffeisen DirektNetben

A lakcímedet nem, de a postai címedet módosíthatod - vagy beállíthatod - a Raiffeisen DirektNeten az Ügyintézés / Beállítások menüpontban, ahol a Postai levelezési cím frissítése gombot használhatod erre a célra. Itt kaphatsz információkat a lakcímváltozással kapcsolatos teendőidről is.

Az email cím módosítása az Ügyintézés / Beállítások menüpont alatt lehetséges, az E-mail cím frissítése gombbal.

Az SMS-aláíráshoz tartozó mobilszámod az Ügyintézés / Beállítások menüpont Mobilszámok SMS jelszóval való aláírásához nevű mezőből tudod kiválasztani. A módosítás egyből életbe lép. Ebben a mezőben viszont csak az általad előzőleg már megadott, a Raiffeisen Bank által rögzített telefonszámok szerepelnek, hogy feltöréskor vagy visszaélés során ne lehessen egy idegen számot megadni.

A Raiffeisen DirektNet-be történő sikeres, valamint sikertelen belépési próbálkozásokról szóló értesítések beállításai az Ügyintézés/Beállítások menüpont alatt érhetők el a Mobil értesítéshez használt telefonszám alcímen. Az űrlapon a DirektNet belépésről SMS figyelmeztetést igényelek mezőnél válaszd az igent. Az adatok megadása után kattints a Mentés gombra.

Ennél még okosabb a Raiffeisen netbankja

Ugyanitt tudod lemondani a szolgáltatást, ekkor a SMS figyelmeztetést igényelek mezőnél válaszd a nem szót, majd kattints a Mentés gombra.

Ha nem akarsz változtatni az adatokon, csupán ellenőrizted a szolgáltatás státuszát, akkor nyomd meg a Vissza gombot.

A szolgáltatás igénylése esetén megadhatod a költségviselő számlát - legördülő menüből - és hogy milyen telefonszámra szeretnéd kapni az SMS-t.

A Raiffeisen DirektNet jelszó módosítását az Ügyintézés/Beállítások menüpont alatt éred el a Jelszóváltoztatás alcímen. A régi jelszó megadása után kétszer kell megadni az új jelszót, utána kattints a Mentés gombra.

Ha nem akarsz változtatni az adatokon, akkor használd a Mégse gombot, amellyel visszatérsz az előző oldalra.

Az értesítések kezelése a Raiffeisen DirektNetben

A bejelentkezést követően a főoldalon található Értesítések mezőben jelzi a rendszer, hogy a számodra üzenete érkezett a banktól a sikeres, illetve sikertelen tranzakciókról.

Az olvasatlan üzenetek esetén az Értesítések mező kiemelt színnel jelenik meg, és zárójelben szerepel, hogy mennyi üzeneted érkezett. Az értesítések linkre kattintva megjelenő ablakban dátum szerint rendezve láthatók a kapott üzenetek.

Meghatározhatod, hogy oldalanként mennyi értesítés jelenjen meg.

A kijelölteket a Töröl gombra kattintva törölheted.

Raiffeisen direktnek idősebb felhasználó ellenőrzi a technikai feltételeket interneten

A Raiffeisen DirektNet technikai feltételei

A Raiffeisen DirektNet nem működik optimálisan bármely böngészőn. Az internetbank szolgáltatás az alábbi böngészőkre van optimalizálva, tehát ezeken fog minden funkció biztosan működni:

  1. Google Chrome 37+
  2. Mozilla Firefox 32+
  3. Apple Safari 7+
  4. Opera 24+
  5. Microsoft Edge, Internet Explorer 9+

A böngésző programban a teljes körű használat érdekében engedélyezned kell a javascript futtatását.

Összefoglaló a Raiffeisen DirektNetről

A Raiffeisen DirektNet a Raiffeisen Bank internetbank szolgáltatása, amelyben önállóan intézheted a leggyakoribb banki tranzakcióidat és bármikor ellenőrizheted az egyenlegedet.

A Raiffeisen DirektNeten keresztül megadott tranzakciók díja olcsóbb, mint a hagyományos csatornák (telefon, bankfiók) díjazása.

A Raiffeisen DirektNeten eléred a legfontosabb tranzakciókat, amiket a hétköznapokban használsz, de ezenfelül kezelheted például a csoportos beszedéseidet vagy megadhatsz határidőre szóló - értéknapos - átutalást, esetleg állandó átutalást is.

A Raiffeisen DirektNet használatához engedélyezned kell a javascript futtatását.

A Raiffeisen DirektNet előnyei és hátrányai

  • segítségével a legolcsóbbak a tranzakciók (a telefonos és bankfióki ügyintézéssel összehasonlítva)
  • a belépés és a tranzakciók elküldéséhez szükséges aláírás hitelesítéssel működik csak
  • többféle hitelesítést használhatsz
  • nem használhatod bármilyen böngészővel
  • javascript futtatása szükséges hozzá
  • ha többször egymás után elrontod a jelszót, 24 órára kizár a Raiffeisen DirektNet

Maradtak kérdéseid?

  • Milyen bankszámlákat kezel a Raiffeisen DirektNet?

    Folyószámlát, értékpapírszámlát, hitelkártyaszámlát, megtakarítási számlát, óvadéki számlát, a Private ügyfelek részére pedig 7 (CW), valamint 14 (CT) napos call számlát is.

  • Tudok csekket is befizetni a Raiffeisen DirektNeten?

    Igen. A Megbízások, átutalások oldalon a Csekkbefizetés menüpontban tudsz befizetni csekket egy csekkre hasonlító átutalási űrlapon. A mezők kitöltését követően átutalás díjával történik meg a csekk kifizetése.

  • Használhatok-e másodlagos azonosítót a Raiffeisen DirektNetben?

    Igen. A másodlagos azonosítókat a Raiffeisen DirektNet Számlainformáció/Másodlagos azonosítók menüpontban kezelheted.

  • Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?

    Igen. Úgynevezett értéknapos megbízással a fizetési határidő előtt megadhatod az átutalásod, illetve befizetheted a csekkjeidet átutalással, elkerülve a késedelmet és azt, hogy idő előtt kifizesd.

  • Lehet-e külföldre utalni a Raiffeisen DirektNeten keresztül?

    Igen.

Homa Péter
Homa Péter bankszámlaszakértő
Linkedin
Homa Péter bankszámlaszakértő

Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink bankszámla témában