Cikkek  

Külföldi terjeszkedése keretében elsőként a román piacra lép be a Gránit Bank, amely várhatóan 2024. harmadik negyedévétől első magyarországi bankként nyújt majd úgynevezett cross border szolgáltatást. A román piacra kifejlesztett, háromnyelvű applikáción keresztül szelfivel nyithatnak majd az ügyfelek lej- és devizaszámlát és válthatnak kedvező árfolyamon devizát. A pénzintézet célja, hogy a magyar ügyfelek mellett más országokban élők számára is értékesítse innovatív, rugalmas digitális szolgáltatásait.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Gránit Bankcsoport: 2024 harmadik negyedévében belép a román piacra és első magyarországi bankként, határon átnyúló szolgáltatóként megkezdi a tevékenységét a román piacon. A szolgáltatás indításához szükséges központi banki regisztrációt mind a Magyar Nemzeti Bank, mind a Román Nemzeti Bank részéről megkapta.

A cross border szolgáltatás indítását a Gránit Bank dinamikusan növekvő hazai piaci jelenléte teszi lehetővé, amelynek eredményeképpen a napokban megnyílt a 200 ezredik ügyfélszámlájuk is Magyarországon. A bank felmérése szerint az új számlát nyitó ügyfelek a modern és egyszerűen használható mobilbanki funkciók, a fintech megoldásokkal versengő innovációk és a versenyképes költségek miatt választják a Gránit Bankot. Ezt az üzleti modellt emeli át a Gránit Bank a romániai piacra is, ahova saját - román, magyar és angol nyelven elérhető - applikációt fejlesztett.

„A Gránit Bankcsoport az elmúlt években folyamatosan és dinamikusan növekedett, ennek köszönhetően olyan stabil alapokkal rendelkezik, amelyekre építve immáron külföldön is meg tud jelenni határon átnyúló szolgáltatóként. Mindezt nagyban megkönnyíti a digitális bankoláshoz fejlesztett applikáció, amely lehetővé teszi az innovatív, rugalmas szolgáltatások külföldi bevezetését, elsőként Romániában.” – mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója.

A Gránit Bank Romániában is a digitális szolgáltatások igénybevételére nyitott lakossági ügyfeleket kívánja megszólítani, a piacra lépésre pedig különleges promóciós ajánlattal és kampánnyal készül.

Gergely Péter
Gergely Péter pénzügyi szakértő
Linkedin
Gergely Péter pénzügyi szakértő

Hiszek abban, hogy stresszmentesebb és jobb életünk lehetne, ha átgondolt pénzügyi döntéseket hoznánk. Ebben szeretnék segíteni. Folyamatosan keresem a megoldást azokra a problémákra, amiket a legtöbben nehezen tudnak maguktól megoldani, és ahol egy jó döntésnek komoly hatása van. Úgy gondolom, hogy a pénzügyek világa az, amiben a legtöbbet tudok segíteni. 2010 óta azon dolgozom, hogy segítsek tudatos és biztos döntéseket hozni a BiztosDöntés.hu-n. Előtte a BankRáció.hu alapítója és ügyvezetője voltam. 15 éve foglalkozom lakáshitel, személyi kölcsön, bankszámla, banki betét, állampapír termékcsoportok összehasonlításával. 2006-ban végeztem közgazdászként az International Business School (IBS) főiskolán.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hírek témában

  • „Minden vállalkozás egy történet”

    „Minden vállalkozás egy történet”

    Az UniCredit Bank – a nemzetközi bankcsoporttal összhangban – kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra – és ezt most az „UniCredit a vállalkozásokért” kezdeményezés és kampány teszi még láthatóbbá.

    frissítve: 2024. augusztus 29.
  • A bankszövetség és a felügyeletek sosem kommunikálnak ügyfelekkel. Ők a bankokat felügyelik.

    A bankfelügyelettől, bankszövetségtől hívnak? Valószínűleg csalással állsz szemben!

    Mint arra a MagNet Bank felhívja a figyelmet, új pénzügyi csalás terjed. Banki belső érintettségre (tehát csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók, miközben érzékeny adatokat kérnek az ügyféltől. Ne dőlj be, a bankfelügyelet, bankszövetség nevében sosem hívnak fel ügyfeleket!

    frissítve: 2024. augusztus 8.
  • A vásárlók többsége szívesebben fizet mobiltelefonnal vagy kártyával.

    Egyre inkább ciki készpénzzel fizetni

    Azok a cégek, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az ügyfelek közel fele kártyával fizetne hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

    frissítve: 2024. augusztus 8.