Cikkek  

Számos csalásforma terjed, amellyel telefonon kívánják megszerezni az érzékeny banki adatokat a csalók. Az OTP Bank elsőként lépett azzal kapcsolatban, hogy ellenőrizhesd, valóban a bank hív-e?

Új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzése érdekében. A hitelintézet ügyfelei az OTP MobilBankban, vagyis a bank mobilapplikációjában ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. Az applikáció frissítése után a legközelebbi híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.

Csalásra utaló jelek

A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.

Az OTP Bank új fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket az ügyfelek még könnyebben kiszűrhetik. Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját név melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e.

Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető.

Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a 2024. július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a csalók, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet a jövőben. Az ügyfeleknek fontos vigyázniuk az adataikra, mert ha azokat kiadják, a csalók bármilyen banki védelmi rendszert kijátszhatnak.

Homa Péter
Homa Péter bankszámlaszakértő
Linkedin
Homa Péter bankszámlaszakértő

Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.

Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink bankszámla témában

  • Átutalási limit ellenőrzése MagNet mobilbankban

    Napi átutalási limit véd a MagNet Banknál

    Lakossági számláidnál az egyéni költési szokásaidhoz igazítja a napi átutalási limitedet a MagNet Bank a csalások megelőzése érdekében.

    frissítve: 2024. szeptember 12.
  • Telefonos csaló ellenőrzése

    Így óvd a pénzed, ha a vonalban vannak a csalók

    Az adathalászat egyre komolyabb méreteket ölt, mióta az interneten is rendelkezünk a pénzünk felett. A kevésbé tájékozott ügyfelek gyakran nem tudják megvédeni a saját pénzüket, mivel a csalók megtévesztik őket. Ehhez több segítségre lenne szükség, amellyel a nem hozzáértők is beazonosíthatják a csaló hívásokat. A Gránit Bank most lépett egy ilyen újdonsággal, amely igazolja, ha tényleg a banktól hívnak.

    frissítve: 2024. szeptember 9.
  • QR kódos fizetés élelmiszerboltban mobillal

    Szeptember 1-től minden banknál elindult a QR-kódos fizetés Magyarországon

    A mobilodat használhatod a bankkártya helyett, a lakosság számára teljesen ingyenesek ezek a QR-kódos fizetések Magyarországon.

    frissítve: 2024. szeptember 6.