Ugrás a tartalomhoz
 
Cikkek

Accountability Rating Hungary (ARH)

Az arhu.hu az Accountability Rating Hungary (ARH) kutatáshoz tartozott, mely a Figyelő Top 200 című kiadvány egyik fejezeteként jelent meg Magyarországon.

A kutatás azt mérte fel, hogy a legjelentősebb magyar vállalatok mennyire tartják fontosnak társadalmi, gazdasági és környezeti kihívásaik hatékony kezelését, hogyan építik be ezeket a szempontokat üzleti stratégiájukba és a vállalatirányításukba.

Emellett azt is felmérték, hogy a vállalatok milyen mértékben vonják be érintettjeiket (munkatársak, ügyfelek, tulajdonosok stb.) a döntési folyamatokba.

A felmérés a vállalatok érintettjei (munkatársak, ügyfelek, beszállítók stb.) számára nyilvánosan elérhető információk alapján készült.

Az ARH egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility nevű non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése volt. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolta szigorú szempontok és globális licenszek szerint. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.

Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.

Az Accountability Rating a vállalatokat hat terület alapján értékelte: stratégia (20 százalék), vállalatirányítás (15 százalék), teljesítménymenedzsment (15 százalék), érintettek bevonása (20 százalék), nyilvános közzététel (15 százalék), tanúsítás/hitelesítés (15 százalék).

Az Accountability Rating Magyarországon (is) a társadalmi felelősségvállalás legátfogóbb értékelő rendszere volt a maga korában. Az értékelés meghatározó szempontjai – a stratégia, a menedzsment és vállalatirányítás, az érintettek bevonása – mellett idővel a nyilvánosan elérhető adatok, információk alapján a vállalat környezeti és társadalmi hatásait is mérték, azok időbeli változásával együtt.

A felmérésbe a Figyelő Top 200 listája alapján a 40 legnagyobb hazai vállalat, továbbá az olajipar, a pénzügyi szektor, a távközlési és elektronikai, az energetikai, valamint az autóipar további 20 legnagyobb vállalata került.

Az Accountability Rating Hungary felmérés 2006 és 2008 között készült, évente egy alkalommal.

George Online Díjcsomag Kedvezményes szinten
  • 40 000 Ft jóváírás, ha új ügyfélként nyitod most meg
  • korlátlan ATM készpénzfelvétel, feltételekkel
  • ingyenes átutalás, beszedés havi 400 000 forintig
Részletek
PROMÓCIÓ

Ezek is érdekelhetnek