Cikkek  

Korábban mindenképpen meg kellett várnod, hogy az általad várt pénzt elutalják. Az azonnali fizetési rendszer egyik újdonsága, hogy te is tehetsz ezért. Megsürgetheted, illetve kényelmesebbé is teheted a feladó számára az utalást azzal, hogy előre összekészíted az utaláshoz szükséges adatokat, így neki már csak jóvá kell hagynia. Jóváhagyás után a pénzt azonnal megkapod. A fizetési kérelem ebben segít és 2024. áprilistól végre minden hazai bank között működik. Megmutatjuk hogy tudod előnyödre használni, ha szeretnéd, hogy valaki gyorsabban utaljon neked.

A fizetési kérelem valójában egy előkészített átutalás

Az azonnali fizetési rendszerrel 2020 szeptembere óta elérhető fizetési kérelem. Ennek az a lényege, hogy nem az állítja össze az átutalás adatait (címzett, összeg, közlemény), aki fizet, hanem a pénz címzettje (szaknyelven kedvezményezettje), így a pénzt küldőnek már csak jóvá kell hagynia. Ha belegondolsz, nagyon sok olyan élethelyzet van, amikor ez hasznos lehet.

Hogyan?

Például nagyon jól jön akkor, ha valamilyen közműszolgáltatónak fizetsz: nem kell összeszedni az átutaláshoz szükséges adatokat, mert azok készen, összeállítva megérkeznek. De ez a fél lehet egy kisebb szolgáltató, mondjuk egy kereskedő vagy szakember, vagy akár egy villanyszerelő.

Sőt, lehet egy magánszemély is, például a lakástulajdonos megkönnyítheti így a bérlője fizetési kötelezettségét, de arra is jó ez a lehetőség, hogy egy közös vacsora személyenkénti tételeit beszedje a végszámlát kifizető fél. Egy magántanár is segítheti vele az óradíj kifizetését vagy használt tárgyak adásvétele, illetve bármilyen tartozás rendezése során is jól jöhet ez a szolgáltatás.

A fizetési kérelem minden olyan szituációban használható továbbá, amiben egy eseti átutalás. Tehát amikor a fizető félnél nincs elég készpénz, a kedvezményezettnél pedig nincs bankkártyás fizetési lehetőség. A megoldás előnye, hogy nem szükséges hozzá külön alkalmazás, külön fizetési technológia, külön fizetési szolgáltató, hiszen a fizetési kérelem a mobilbankon keresztül érhető el.

A fizetési kérelem önmagában nem jár pénzmozgással. Akkor lesz belőle utalás, ha a fizető fél elfogadja azt.

Ebben az esetben egy megszokott eseti átutalás indul el. Abban viszont lehet különbség a díjakban, hogy az átutalás fizetési kérelemre indult el, vagy hogy te magadtól indítasz egy normál utalást (fizetési kérelem nélkül).

A fentiekből következik, hogy a fizetési kérelmet kapó fél három dolgot tehet egy fizetési kérelemmel:

  • elfogadhatja,
  • visszautasíthatja, illetve
  • figyelmen kívül hagyhatja.

Nem muszáj tehát reagálnia rá, illetve ezt akár később is megteheti.

A fizetési kérelem indítása nem feltétlenül ingyenes szolgáltatás, a bank számíthat fel pénzt minden kiküldött fizetési kérelem után.

Fizetési kérelmet indít el egy családanya mobiltelefonról a kanapén ülve

A fizetési kérelem érvényessége

Minden fizetési kérelem legfeljebb 60 napig érvényes.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a fizetési kérelmet csak 60 nap múlva kell kifizetni. Ez csak magának a fizetési kérelemnek a maximális érvényességi ideje. A kérelem kibocsátója megszabhat egy ezen belüli fizetési határidőt. Ez a fizetési határidő azonban csak tájékoztató adat, a fizetésre kötelezett fél a legfeljebb 60 napos érvényességi időn belül bármikor kifizetheti a kérelemben szereplő összeget.

A fizetési kérelmet gyakran nevezik a sárga csekk modern formájának. Ebben tényleg van valami, hiszen előre kitöltött átutalási megbízásról van szó, amit csak be kell fizetni. A fizetési kérelem abban is hasonlít a sárga csekkhez, hogy van rajta egy fizetési határidő ugyan, de befizethető utána is.

A fizetési kérelem lehet a jövő számlafizetési módja

A legnagyobb közműszolgáltatók, a távközlési cégek számára a fizetési kérelem egy kitűnő lehetőség arra, hogy kényelmesebbé tegyék a számlafizetést, hiszen ettől kezdve csak egyetlen jóváhagyásról van szó, és kényelmesen befizethetők a háztartási vagy egyéb szolgáltatási számlák. Pontosan ezért lett a fizetési kérelem a 2024. szeptember 1-én bevezetett qvik fizetési rendszer része.

A csoportos beszedéssel szemben a fizetési kérelemnek egyetlen előnye van, de az jelentős: csak a számlatulajdonos tudtával és engedélyével megy végbe a tranzakció.

A csoportos beszedések nagy hátránya, hogy váratlan pillanatban megterhelik a bankszámlát, így a pénzmozgásokat nehéz tervezni, kiszámítani. A másik hátrány a túlszámlázás, amelynél létezik egyes bankoknál bizonyos védelem, de teljes védelem nem létezik rá.

A fizetési kérelem választ ad ezekre a problémákra, hiszen minden pénzmozgás csak a te engedélyeddel zajlik, ugyanakkor nem kell semmilyen átutalás összeállításával foglalkoznod, hiszen azok készen megérkeznek. Neked csak jóvá kell hagyni.

Mutatunk pár olyan bankszámlát, ahol már elérhető a fizetési kérelem. Az útmutató a kalkulátor alatt folytatódik, érdemes tovább olvasni.

Bezár
Havonta
számlára érkező jövedelemmel és átlagos költések alapján kalkuláltunk.
Részletes kalkuláció
Bezár
Életkorod
év

Elektronikus utalások bankon kívülre havonta

Utalások
Hány darab?
db
Összesen
Ft
Automatikus beszedések
Hány darab?
db
Összesen
Ft
Rendszeres utalások
Hány darab?
db
Összesen
Ft

Készpénzfelvétel és bankkártyás vásárlás havonta

Kp felvétel a bank saját ATM-jéből
Hány darab?
db
Összesen
Ft
Kp felvétel másik bank ATM-jéből
Hány darab?
db
Összesen
Ft
Bankkártyás vásárlás
Hány darab?
db
Összesen
Ft

Csak ezektől a bankoktól szeretnék bankszámlákat látni


				
Bezár

Azon dolgozunk, hogy a rengeteg bankszámla közül megtalálhasd a legjobbat.

Most kalkuláljuk a(z)
    bankszámláit...
    Mit szeretnél mobilról elintézni?
    Rendezés:
    Kondíciók frissítve: 2024. október 8.
    • Smart számlacsomag - Alap csomaggal
      Mobilbanki ügyintézés
      5,0
      Mi ez?
      Havi összköltség 450 Ft Kezdetben 304 Ft
      Számlanyitási akció 0 Ft
      Mobilbanki ügyintézés
      5,0
      Megnézem
      a bank oldalán
      Részletek
    • K&H kényelmi plusz számlacsomag 100% számlavezetési díjkedvezmény 2 feltétel teljesítésével
      Mobilbanki ügyintézés
      4,1
      Mi ez?
      Havi összköltség 1 009 Ft Kezdetben 631 Ft
      Számlanyitási akció 40 000 Ft jóváírás a bankszámlán
      Mobilbanki ügyintézés
      4,1
      Megnézem
      a bank oldalán
      Részletek
      • Feltétel, hogy a K&H Banknál legyen legalább 3 000 000 Ft megtakarításod
    • Mobil Aktív Plusz számlacsomag
      Mobilbanki ügyintézés
      3,8
      Mi ez?
      Havi összköltség 1 206 Ft Kezdetben 693 Ft
      Számlanyitási akció 35 000 Ft jóváírás a bankszámlán
      Mobilbanki ügyintézés
      3,8
      Megnézem
      a bank oldalán
      Részletek
      • Nyiss számlát mobilappon, szelfis azonosítással!
    • Mindennapok 2.0 Számlacsomag
      Mobilbanki ügyintézés
      4,4
      Mi ez?
      Havi összköltség 2 813 Ft Kezdetben 2 665 Ft
      Számlanyitási akció 0 Ft
      Mobilbanki ügyintézés
      4,4
      Megnézem
      a bank oldalán
      Részletek
      • Akár 0 Ft-os számlavezetési díjjal
    • MBH Kedvezmény Számlacsomag
      Mobilbanki ügyintézés
      2,6
      Mi ez?
      Havi összköltség 3 582 Ft Kezdetben 3 032 Ft
      Számlanyitási akció 0 Ft
      Mobilbanki ügyintézés
      2,6
      Megnézem Részletek
    • George Online Díjcsomag Kedvezményes szinten
      Mobilbanki ügyintézés
      4,5
      Mi ez?
      Havi összköltség 4 811 Ft Kezdetben 806 Ft
      Számlanyitási akció 40 000 Ft jóváírás a bankszámlán
      Mobilbanki ügyintézés
      4,5
      Megnézem
      a bank oldalán
      Részletek

    A megjelenített adatok nem minősülnek ajánlatnak vagy ajánlattételnek és nem jelentenek teljes körű tájékoztatást, azok kizárólag informatív jellegűek, szerződéskötési kötelezettséget nem jelentenek. Felhívjuk figyelmét, hogy a kalkulátorban szereplő banki ajánlatok nem feltétlenül objektív összehasonlítás alapján jelennek meg. A banki ajánlatok sorrendjét befolyásolhatja a kattintások gyakorisága, a bankokkal kötött promóciós szerződés tartalma (így különösen: a promóciós díj összege, illetve a megrendelt kattintási szám mennyisége), valamint az ajánlatok megjelenésének időben történő egyenletes eloszlása miatti egyedi ütemezési célú informatikai megoldások. A kiválasztott hitelintézet által adott ajánlat eltérhet a fent megadott adatoktól, amely vonatkozásában felelősségünket kizárjuk. További részletek az Ügyféltájékoztatónkban (ITT), valamint a hitelintézetek weboldalán vagy azok ügyfélszolgálatain tekinthetők meg.
    Ezeknek a bankoknak a termékeit nem jelenítjük meg a kalkulátorainkban: Bank of China, BNP Paribas, Deutsche Bank, Duna Takarék Bank, ING, KDB Bank, Merkantil Bank, Oberbank, Polgári Bank.
    Nem találtad meg, amit kerestél? Nézd meg a gyakran ismételt kérdéseket is!

    További szöveg megjelenítése
    Itt a havi átlagban kiszámolt összes díjat látod, amit a banknak fizetsz az első két évben, tehát:
    - a bankszámla havi számlavezetési díja
    - a bankkártya éves díja
    - a digitális szolgáltatások díja (ha van)
    - a tranzakcióid díjai (mint pl. átutalások, készpénzfelvételek).
    Minden kedvezményt figyelembe vettünk. További részletek a "Feltételek, díjak" linkre kattintva, adatok módosítása a kalkulátor tetején.
    Itt a havi átlagban kiszámolt összes díjat látod, amit a banknak fizetsz az első két évet követően, tehát:
    - a bankszámla havi számlavezetési díja
    - a bankkártya éves díja
    - a digitális szolgáltatások díja (ha van)
    - a tranzakcióid díjai (mint pl. átutalások, készpénzfelvételek).
    Minden kedvezményt figyelembe vettünk. A ma ismert díjakkal számoltunk, mely az inflációval nőhet évente. További részletek a "Feltételek, díjak" linkre kattintva, adatok módosítása a kalkulátor tetején.

    A fizetési kérelem módosítása a fizető fél által

    A csoportos beszedéssel és a sárga csekkel ellentétben, a fizetési kérelem közlemény rovata mindig módosítható a jóváhagyás előtt.

    Az összeg azonban csak akkor módosítható, ha a kérelem összeállítója ezt engedélyezte. A címzett, vagyis a kedvezményezett nem módosítható.

    Fizetési kérelem másodlagos azonosítóra, tehát telefonszámra, e-mail címre

    A fizetési kérelem az azonnali fizetési rendszerhez csatlakozik, ahol az átutalások címzettjei a bankszámlaszám helyett telefonszámra vagy e-mail címre is fogadhatnak pénzt, melyek könnyebben megjegyezhetők.

    A fizetési kérelem szintén hozzáfér ezekhez az úgynevezett másodlagos azonosítókhoz, ezért akár a bankszámlaszám nélkül is elindítható fizetési kérelem, ha a fizető fél rögzítette telefonszámát vagy e-mail címét a bankszámlaszámához a bankjánál. Ha ez nincs meg, akkor a telefonszámra, e-mail címre indított kérelem sikertelen lesz.

    A fizetési kérelem ingyenessége

    A fizetési kérelemmel indított azonnali átutalás - magánszemélyek számára - 2022. november 23-tól mentes a pénzügyi tranzakciós illeték alól, melynek mértéke a kérelem összegének 0,3 százaléka, de legfeljebb 10 000 forint lenne, pénzügyi műveletenként.

    A fizetési kérelemmel indított azonnali átutalás - magánszemélyek számára - 2022. december 20-tól mentes mindenféle banki díjtól és költségtől, azaz teljesen ingyenes minden banknál, minden ügyfél esetében.

    A fizetési kérelem 7 korlátja

    A fizetési kérelemnek van pár korlátja, amire figyelni kell. Nézzük meg őket:

    1. Egyrészt, legfeljebb 60 nap múlva lejár. Utána már nem lehet befizetni, csak egy új kérelemre vagy önállóan kezdeményezve az átutalást és kézzel megadva az adatokat.
    2. A fizetési kérelem papír alapon nem működik, vagyis netbanki vagy mobilbanki hozzáférés szükséges, tehát csak ilyen ügyfélnek lehet kiküldeni.
    3. További figyelmet igényel, hogy csak akkor lesz befizetve, ha a számlatulajdonos foglalkozik vele. Tehát egy nyaralás alatt is hasznos lehet rápillantani a pénzügyekre.
    4. A fizetési kérelemmel vissza lehet élni. Ha nem az a feladó adja fel, akinek vallja magát a fizetési kérelem összeállítója, akkor esetleg csalás áldozatává válhatsz. Ez inkább a jövőben lehet célpontja a csalóknak, ha a fizetési kérelem elterjedt fizetési mód lesz.
    5. A fizetési kérelemhez ismerni kell a fizető fél bankszámlaszámát, ami a sárga csekknél vagy egy átlagos számlakibocsátásnál nem fontos, hiszen a fizető fél bárhonnan befizetheti azt. A fizetési kérelem viszont konkrét bankszámlához van hozzárendelve.

      Megoldás lehet ilyenkor a másodlagos azonosítók (telefonszám, e-mail cím) használata, ezeket azonban nem biztos, hogy a számlatulajdonos hozzárendelte a bankszámlájához. Tehát nem lehet megúszni azt, hogy a fizetési kérelmet összeállító szolgáltatónak be kell kérnie ügyfelei bankszámlaszámát.
    6. A fizetési kérelemnél lehet akadály, hogy az ügyfél (még) nem engedélyezte a szolgáltatást. Már ahol ezt engedélyezni kell, hiszen a legtöbb banknál automatikusan igénybe vehető. Fontos tudni azt is, hogy a fizetési kérelem szolgáltatást 2024. április 1-től nyújtja minden hazai bank a küldési és a fogadási oldalon.
    7. Bár a bankkártyás fizetés alternatívájaként is megjelenhet, viszont ugyanúgy fizetnie kell érte annak a félnek, aki kapja a pénzt, ahogy a bankkártya esetében is.

    A fizetési kérelem segítheti az olyan kisvállalkozók munkáját, akik számára a bankkártya-elfogadás körülményesnek tűnik, hiszen ahhoz kártyaelfogadási szerződés és kártyaelfogadó terminál kell. A fizetési kérelemhez elég egy mobilbankot futtató okostelefon.

    Szomorú férfi akit átvertek csalók

    Visszaélések a fizetési kérelemmel

    A fizetési kérelem egy bejövő fizetési kérés, amit csak jóvá kell hagyni, és máris teljesül, ezért később, ha ez a fizetési módszer elterjed, könnyen a csalók célkeresztjébe kerülhet annak ellenére, hogy jól lekövethető, hogy hová ment a pénz.

    Minden fizetési kérelemnél győződj meg arról, hogy a feladó tényleg az a vállalkozás vagy magánszemély-e, akinek kiadja magát, például a közleményben, és neked valóban van-e fizetési kötelezettséged felé. Ellenőrizd az összeget is.

    Ha ezek bármelyikénél felmerül a csalás veszélye, mindenképpen jelezd a bankod ügyfélszolgálatának.

    Ne feledd, hogy fizetési kérelmet bárki beadhat, nem kell igazolnia, hogy szerződéses kapcsolat van köztetek, vagy hogy tényleg tartozol-e neki. A fizetési kérelem célja, hogy könnyebb legyen az átutalás elindítása, de éppúgy nem véd meg a csalóktól, mintha az átutalást – hamis indíttatásra - te magad kezdeményezted volna.

    Ellenőrizni kell az adatokat

    Tehát fontos, hogy minden fizetési kérelmet mindig pontosan ellenőrizz le és csak azt fizesd ki, amelyben biztos vagy. A csalók gyakran csak kisebb összegeket, jellemzően néhány száz, de legfeljebb 2-3 000 forintokat kérnek, mert az kisebb figyelmet követel az áldozatoktól, vagyis könnyebben jóváhagyják azt.

    A fizetési kérelemhez nem szükséges bankszámlaszám, az érkezhet telefonszámra is, ha te ilyet megadtál másodlagos azonosítóként. Ezért különösen figyelj a fizetési kérelmekre akkor, ha megadtál telefonszámot vagy e-mail címet másodlagos azonosítóként!

    A kérelem nyomán elküldött pénz jogtalan fizetési igény esetén visszahívható, akárcsak a sima átutalás esetében, de jobb inkább előre ellenőrizni, hogy ki és mennyi pénzt készül beterhelni a bankszámládon, mint utólag kapkodni a pénzed után.

    A fizetési kérelmek elterjedését segítheti a GIROFix rendszer

    Ahogy említettük, számos közműszolgáltató, távközlési szolgáltató érdekelt lehet a fizetési kérelemben, melyeket így tömegesen nyújthatnak be az azonnali fizetési rendszerbe. Ehhez megfelelő infrastruktúra lehet szükséges, melyhez az átutalási rendszert üzemeltető GIRO Zrt. megalkotta a GIROFix nevű szolgáltatást.

    A GIROFix-hez egyszerűen, 2-3 hónap alatt csatlakozhatnak a fizetési kérelmet benyújtani szándékozó szolgáltatók és csak egy kisebb fejlesztést kíván meg a részükről.

    A nem időkritikus fizetési kérelmeket tömegesen is el lehet küldeni a GIROFix segítségével, amely nyilván nagy segítség a közműcégeknek, akik sok ügyfelet kezelnek.

    A GIROFix rendszer csak kötegelt formában fogad be fizetési kérelmeket és nem feltétlenül kerül azonnal továbbításra a fizető fél felé a kérelem. Az egyedi formátum benyújtása, egyben az azonnali továbbítás a fizető felé a GIROInstant rendszeren keresztül történik.

    Mindkét rendszerhez bármely vállalkozás vagy intézmény közvetlenül is csatlakozhat, nem csak pénzforgalmi szolgáltató, de a GIROInstant rendszerben másodlagos azonosítóra csak klíringtagok címezhetnek, egyéb vállalkozások nem.

    A GIROFix rendszernél nincs ilyen megkötés, mert a háttérben a GIRO Zrt. elvégzi a másodlagos azonosítók beazonosítását.

    Ehhez hasonlóan, az azonnali fizetési rendszerre épülő fizetési kérelem szolgáltatást a GIRO-n kívül más üzleti vállalkozás is nyújthat, így például online számlázó, fizetőkapu szolgáltató vagy fizetési kérelem aggregátor. Ilyen esetekben ő szerződik a GIRO Zrt.-vel közvetlenül és ő nyújtja tovább a szolgáltatást az általa meghatározott feltételekkel.

    Maradtak kérdéseid?

    • Milyen gyorsan megy át a fizető félhez a fizetési kérelem?

      A fizetési kérelemre ugyanúgy vonatkozik az azonnaliság, mint magára az átutalásra. Az előírt 5 másodperces teljesítési idő akkortól számít, amikor a fizetési kérelem a pénzforgalmi szolgáltatóhoz beérkezett.

      Attól kezdve legfeljebb 20 másodpercen belül a fizető fél megkapja az értesítést még éjjel, hétvégén vagy ünnepnapokon is.

    • A fizetési kérelem bármikor megérkezhet, éjjel is?

      A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elvárása szerint a pénzforgalmi szolgáltatók legalább a fogyasztónak minősülő ügyfelek esetében folyamatosan, minden naptári napon benyújthatnak fizetési kérelmet.

      Üzleti ügyfelek számára azonban korlátozhatják a szolgáltatást, hétvégén például nem biztosítva ilyen szolgáltatást.

      Egyébként a magánszemélyek számára is megszabhat olyan intervallumot a bank, amikor benyújthatnak ilyen kérelmet, hogy például ne éjjel kettőkor csippanjon a mobiltelefonod egy fizetési kérelem miatt. Ez azonban csak egy lehetőség, így a fizetési kérelem valójában bármikor megérkezhet a bankszámládra, éjjel és hétvégén is.

    • Lehet-e részletfizetést felajánlani a fizetési kérelemben?

      Igen. A kérelem küldője részletfizetést is beállíthat a fizető fél számára. De ha nem így kaptad meg a fizetési kérelmet, akkor ezt te nem kérheted.

    • Ha kapok egy fizetési kérelmet, azt kötelező kifizetnem?

      Nem. A fizetési kérelem a fizető fél számára nem jelent automatikus fizetési kötelezettséget.

    • Honnan tudhatom, hogy melyik bank nyújt fizetési kérelem szolgáltatást?

      A szolgáltatást kínáló bankok listája a GIRO Zrt. honlapján, érhető el. A dokumentum neve GIROInstant átutalási limitösszeg és fizetési kérelem nyilvántartás. A listában külön bontva látható, hogy mely bankok tudnak küldeni és melyek fogadni fizetési kérelmet.

    • Hogyan érkezik meg egy fizetési kérelem?

      A fizető fél a netbankján vagy mobilapplikációján belül postaláda üzenetet, vagy push értesítést kap. A fizetési kérelemről szóló értesítés SMS-ben is megérkezhet.

    • Indokolhatom-e a fizetési kérelem elutasítását?

      Igen. A fizetési kérelem elutasításakor lehetőséged van arra, hogy a közlemény rovatban közöld az elutasítás indokát. Ezt megteheted a kérelem küldője által megadott közlemény kiegészítésével, vagy annak teljes felülírásával is.

    • Letilthatom a fizetési kérelmeket?

      Igen. Bankszámlánként letilthatod a beérkező fizetési kérelmeket. Ha erre a mobilapplikációd, netbankod nem alkalmas, akkor keresd fel a bankod telefonos ügyfélszolgálatát vagy valamelyik fiókját.

      Letiltás esetén mindaddig, amíg nem kéred ismételten az engedélyezést, nem fogsz fizetési kérelmet kapni.

      A letiltás pénzbe kerülhet.

    • Csak a netbankban tájékozódhatok a fizetési kérelem státuszáról?

      Nem. A bankod nyújthat olyan szolgáltatást is, amelynél SMS vagy e-mail értesítéseket is kapsz a beérkezett fizetési kérelemről, indított fizetési kérelem sikertelenségéről, fizetési kérelem visszavonásának státuszáról, valamint a lejáró beérkezett fizetési kérelmekről, például a lejárat előtt 1 nappal.

    • Megadhatok-e összeglimitet a fizetési kérelemre?

      Igen, a bankod nyújthat ilyen szolgáltatást, amellyel korlátozod, hogy milyen nagyságrendben kapj fizetési kérelmet. Erről a bankodnál kell érdeklődni, mivel nem kötelező szolgáltatásról van szó.

    • Küldhetek-e fizetési kérelmet euróban?

      Fizetési kérelem benyújtása csak belföldi, forint bankszámlák között lehetséges.

    • Visszavonható-e a kiküldött fizetési kérelem?

      Igen. A számlavezető azonban ezért díjat számíthat fel.

    • Legfeljebb mekkora összegre nyújthatok be fizetési kérelmet?

      Mivel a szolgáltatás az azonnali fizetési rendszerhez kapcsolódik, ahol tranzakciónként 20 millió forint a felső határ, ezért ennél magasabb összegű fizetési kérelem nem küldhető el.

    • Az azonnali fizetési rendszerre épülő fizetési kérelmen kívül milyen alternatívák vannak még?

      Ez egy eléggé elterjedt fizetési megoldás, így létezik alternatívája a nagyvilágban, sőt idehaza is.

      Bankkártya elfogadó cégek például a Mypos szolgáltatását használhatják, magánügyfelek pedig a Revolutot, ahol a pénzkérés (elérése a Revolut mobilalkalmazáson belül a Kérés gombbal) funkciót lehet használni ilyen célra.

      Ezek értelemszerűen nem a hazai azonnali fizetési rendszerre épülő megoldások, így például nem lehet másodlagos azonosítókat használni, vagy nem biztos például, hogy 60 napos érvényességi ideig fizethetők ki.

    Homa Péter
    Homa Péter bankszámlaszakértő
    Linkedin
    Homa Péter bankszámlaszakértő

    Kisgyerekkoromban a golyós számológépen szocializálódva fogtam bele a pénzügyekbe, amiből végül merő véletlenségből egy közgazdász diploma lett. Közben rájöttem, hogy a bankkártya nem csak levélbontásra alkalmas, hanem ha ATM-be dugjuk, az el is nyelheti. Ebből a felismerésből született meg több ezer szakmai cikk többféle pénzügyi-gazdasági portálon, immáron harmadik évtizede. Eretnek nézeteim tálalására végre megtaláltam végleges helyemet a BiztosDöntésnél, ahol célom, hogy közérthetően hozzam el neked mindazt, amivel megtalálod a helyed a napi pénzügyekben. 20 éves tapasztalatom van a bankszámla, banki betét, hitelkártya, állampapír és nyugdíjmegtakarítások területén. 2003-ban végeztem a Corvinus Egyetemen közgazdászként.

    Kapcsolódó címkék

    Legfrissebb útmutatóink bankszámla témában