Ugrás a tartalomhoz
 
Cikkek

A bankok általában nem hiteleznek a negatív KHR-listára került ügyfeleknek, gyakran még akkor sem, ha már aktívból passzív státuszba kerültek. Ugyanakkor a Cofidis passzív KHR-státusz esetén is nyitott lehet egy személyi kölcsönre.

Kaphatsz személyi kölcsönt a Cofidistől passzív KHR-esként?

A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) negatív listájára kerülő adósok aktív státuszban szinte teljesen el vannak vágva a hitelfelvétel lehetőségétől, de egy hitel passzív KHR-rel sem könnyen elérhető számukra.

Passzív KHR-státuszba akkor kerülsz, ha a tartozásodat már rendezted, vagy ha a tartozásod a bank részéről veszteségleírással rendezésre került. Előbbi esetében 1 évig tart a passzív státusz, utóbbinál 5 évig (ez érvényes visszaélés vagy csalás esetén is), a lezáratlan események pedig 10 év után törlődnek.

A passzív KHR szinte mindig kizáró ok egy személyi kölcsönnél, míg bizonyos bankok csak akkor nyújtanak hitelt egy passzív KHR-es ügyfélnek, ha az maga rendezte a tartozását.

A Cofidisnál ugyanakkor KHR-esként is megvalósítható lehet a hitelfelvétel, amennyiben a tartozás rendezése már megtörtént, ám a hitelnyújtásról minden esetben egyedi bírálat alapján döntenek.

Milyen feltételekkel kaphatsz hitelt passzív KHR-rel a Cofidistől?

A KHR lista tehát nem feltétlenül kizáró tényező, így adósságrendező hitel vagy személyi kölcsön is elérhető a passzív státuszú ügyfeleknek. De csak abban az esetben, ha az adósság már rendezésre került. A további feltételek közé tartozik:

  • 18. életév betöltése és állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség és e-mail cím;
  • rendszeres, igazolható jövedelem;
  • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony egy munkahelyen vagy
  • nyugdíjas státusz, illetve véglegesített rokkantsági ellátás;
  • egyéni vállalkozó esetén minimum 2 lezárt pénzügyi év és vállalkozói múlt;
  • saját névre szóló, lakossági, forint alapú bankszámla;
  • a hiteligénylő aktív adósként nem szerepelhet a negatív KHR-listán.

Milyen dokumentumokra lesz szükség?

A hiteligényléshez a Cofidisnél ezekre a dokumentumokra van általában szükség:

1. Személyazonosításra alkalmas okmányok: érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél, valamint lakcímkártya.

2. Jövedelemigazolás, ami lehet:

  • 30 napnál nem régebbi keltezésű munkáltatói igazolás, vagy
  • utolsó 3 havi elektronikus bankszámlakivonat (az Aggreg8 számlainformációs szolgáltatással), vagy
  • NAV-keresetkimutatás.
  • Nyugdíjasok esetében az aktuális éves elszámoló lap, vagy 30 napnál nem régebbi NYUFIG-igazolás, vagy határozat a nyugdíj megállapításról, plusz bankszámlakivonat.
  • Rokkantsági nyugdíjellátás esetén aktuális éves elszámoló lap, NYUFIG-határozat és bankszámlakivonat.
  • A családi pótlék a Magyar Államkincstár igazolásával vagy bankszámlakivonattal igazolható.
  • A további egyéb jövedelmek, így például a cafeteria munkáltatói igazolással, míg az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem NAV-jövedelemigazolással igazolható.

3. Adósságrendező hitel esetén igazolásra van szükség a fennálló hiteltartozásról vagy hiteltartozásokról, amelynek tartalmaznia kell:

  • a kiváltandó hitel adósának nevét;
  • a kiváltandó hitel szerződésszámát vagy hitelazonosítóját;
  • a felvett összeget, valamint
  • a számlaszámot, amelyre a hitelkiváltás indítható.

Ezek mellett azonban a hitelbírálat során más dokumentumokat is bekérhet a szolgáltató.

Melyek a Cofidis előnyei passzív KHR-es ügyfelek számára?

A Cofidis által kínált hitelek legnagyobb előnyei:

  • A hitel passzív KHR-rel is elérhető, csak az aktív KHR-státusz egyértelműen kizáró ok.
  • Gyors, rugalmas, szabad felhasználású hiteleket kínál, akár 100 000 Ft összegben is.
  • Teljesen online, automatikus hitelbírálat, a szerződéskötés is elektronikusan történik.
  • A hitelbírálat és a folyósítás akár 20 perc alatt lezajlik.
  • A hitelfelvételhez nem szükséges számlanyitás vagy jövedelemérkeztetés.

Miért utasíthatja el a Cofidis a kérelmet?

Több oka is lehet annak, ha a Cofidis elutasítja a hitelkérelmed.

  • Aktív KHR-státuszban szerepelsz, amit érdemes a hitelkérelem előtt ellenőrizni. Erre itt van lehetőséged.
  • Passzív státuszban vagy, de a tartozásodat még csak nemrég rendezted, így a bank egyelőre kockázatosnak ítéli az újabb hitelnyújtást.
  • Korábbi Cofidis hiteled rendszertelenül, késedelmesen vagy végrehajtás útján került rendezésre.
  • Nem elegendő vagy nem megfelelő forrásból származik a jövedelmed.
  • Túl nagy a már meglévő hiteltartozásod.
  • Túl rövid a munkaviszonyod, próbaidő vagy felmondás alatt állsz.
  • Hiányos dokumentáció, nem megfelelő az életkoros, nincs saját bankszámlád, nincs magyarországi lakcímed stb.

Mit tehetsz, ha elutasítják a hitelkérelmet?

Ha elutasítják a hitelkérelmed, az még nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem kaphatsz hitelt. Ezeket érdemes megpróbálnod:

  • Kérj indoklást a banktól! Tudd meg az elutasítás pontos okát, hogy lehetőség szerint változtathass rajta.
  • Ellenőrizd a KHR-státuszod!
  • Rendezd a meglévő tartozásaidat! Zárd le a kisebb hiteleket, hitelkártya tartozásokat, vagy folyószámlahitelt.
  • Várj a passzív státusz lejáratáig! Ha rendezted az adósságod, akkor 1 év után lekerülsz a KHR-listáról.
  • Javíts a jövedelmi helyzeteden! Stabilabb, magasabb jövedelem segíthet a hiteligénylésnél.
  • Válassz kisebb hitelösszeget vagy hosszabb futamidőt!
  • Vonj be adóstársat! Egy másik stabil jövedelem biztosításával növeled a hitelhez jutás esélyét.
  • Próbálkozz másik banknál, mert a hitelbírálati szempontok bankonként némileg eltérőek!

Hol tudod ellenőrizni a KHR-státuszodat?

A KHR-státusz ellenőrzésére többféle megoldás létezik, akár online, akár offline módon. Ha az online utat választod, akkor így kérheted le a KHR-adatokat Ügyfélkapun keresztül:

  1. Nyisd meg a böngészőben magyarország.hu oldalt.
  2. Írd be az oldal keresőmezőjébe a „saját hiteljelentés” kifejezést, vagy a bal oldali menüben keresd meg ugyanezt: “Közigazgatás, jog” menü, “Adatkezelés, adatszolgáltatás” almenü.
  3. A Saját hiteljelentés oldalon kattints rá az „Ügyintézés indítása” gombra.
  4. Lépj be az Ügyfélkapu+ vagy DÁP segítségével a rendszerbe.
  5. Megjelenik a „Saját hiteljelentés kérelem” a már kitöltött adatokkal (az adatokat nem tudod módosítani).
  6. Lejjebb görgetve az űrlapon fogadd el a BISZ Zrt. adatkezelésére vonatkozó nyilatkozatát.
  7. Válaszd ki, hogy milyen formában szeretnéd megkapni a hiteljelentést: kérheted postai címre vagy az ügyfélkapus értesítési tárhelyedre (ha minél gyorsabban szeretnéd megkapni, akkor az utóbbit válaszd).
  8. Kattints a fejlécen található „Kitöltés befejezése” gombra.
  9. Megjelenik egy oldal, ahol választhatsz, hogy folytatod-e a beküldést. Itt kattints a „Beküldés folytatása” gombra.
  10. A sikeres beküldésről értesítést kapsz az ügyfélkapus tárhelyedre.
  11. A hiteljelentést 3 munkanapon belül megkapod a tárhelyedre, amennyiben az elektronikus kiküldést választottad.

Ha nem rendelkezel a hiteljelentés lekéréséhez szükséges Ügyfélkapu+ vagy DÁP regisztrációval, akkor is hozzájuthatsz a KHR-adataidhoz. A saját hiteljelentés igénylése bármelyik magyarországi referenciaadat-szolgáltatónál (azaz például bankfiókokban) kérhető. A legegyszerűbb ilyenkor, ha a saját bankodnál igényled a jelentést.

Maradtak kérdéseid?

  • Hogyan ellenőrizhetem, hogy passzív KHR-es vagyok-e?

    Saját hiteljelentés lekérésével ellenőrizheted. Ezt megteheted online az Ügyfélkapun keresztül, vagy bármely bankfiókban.
  • Kaphatok 1 millió forintos hitelt passzív KHR-rel?

    A Cofidis passzív státusz esetén nem zárja ki a hitelnyújtás lehetőségét, ehhez azonban meg kell felelned a hitelbírálati feltételeiknek, melyek ilyen esetben szigorúbbak lehetnek.
  • Mit tehetek, ha a Cofidis elutasítja a kérelmem?

    Ha a hitelkérelmed elutasításra kerül a KHR-státuszod miatt, akkor próbálkozhatsz másik pénzügyi szolgáltatónál, például a Providentnél, vagy megvárhatod, amíg lekerülsz a KHR-listáról.
Kapcsolódó címkék

Legfrissebb útmutatóink hitelekről általában témában